لزوم تعهد خودروسازان برای تسریع در فرایند نوسازی تاکسی

به گزارش مجله ستاره، معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران از خودروسازان خواست در فرایند نوسازی تاکسی ها به قیمت ثابت فروش توجه نمایند.

لزوم تعهد خودروسازان برای تسریع در فرایند نوسازی تاکسی

علی محتشمی پور در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص افزایش قیمت خودروها و تاثیرش بر نوسازی تاکسی ها، گفت: تکلیف خودروساز باید در قبال نوسازی حمل ونقل عمومی تعیین گردد و باید اعلام کند که توان فراوری چند دستگاه خودروی تاکسی را در سال دارد.

وی با بیان اینکه خودروسازان در حوزه حمل و نقل شخصی هر از چندگاهی مصوباتی مبنی بر افزایش قیمت اخذ می نمایند و به یکباره قیمت افزایش می یابد، اضافه نمود: متأسفانه این افزایش یکباره مشمول همه خودروها حتی تاکسی می گردد و قیمت یکباره خودرو و افزایش دوره ای خودروها، در حمل و نقل عمومی و فرایند نوسازی تاکسی ها اختلال ایجاد می نماید.

محتشمی پور با تاکید بر اینکه ما موظف هستیم برای سال آینده برنامه ریزی کنیم؛ اما اطلاعات پایه ای همانند توان خودور ساز و قیمت مبهم است، اضافه نمود: من بعنوان کارشناس حوزه نوسازی حمل و نقل عمومی عرض می کنم که یکی از شاخص های برنامه ریزی برای نوسازی تاکسی ها قیمت است، اما با این شرایط نمی توان حتی پیش بینی برای قیمت خودروی تاکسی داشت.

وی با بیان اینکه شرکت خودروساز می بایست تعداد تاکسی هایی که می تواند در سال فراوری و تحویل دهد را نیز تعیین کند، ادامه داد: اگر خودرو ساز معتقد است که فراوری نماینده تاکسی است و در همه محافل نیز این را قید می نماید پس باید تضمین قیمت ثابت حداقل برای سال آینده و قدرت فراوری بدهد تا بتوانیم برنامه ریزی های تعیینی برای نوسازی داشته باشیم.

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه خودروساز باید نگاه ویژه ای به نوسازی حمل ونقل عمومی به خصوص تاکسی داشته باشد، اضافه نمود: برای حل مشکل کندی نوسازی به دلیل گرانی تاکسی نو، باید خودروساز دو اقدام را انجام دهد که در وهله اول توان فراوری را اعلام کند و بعد از آن تضمین فروش تاکسی با قیمت ثابت در یک بازه زمانی تعیین را بدهد و اگر این مهم رخ ندهد، فرایند نوسازی باری به هرجهت می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2028

به "لزوم تعهد خودروسازان برای تسریع در فرایند نوسازی تاکسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تعهد خودروسازان برای تسریع در فرایند نوسازی تاکسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید