قابلیت کشت کلزا در تمام منطقه ها لرستان وجود دارد

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: قابلیت کشت دانه روغنی کلزا در تمام منطقه ها آب و هوایی استان وجود دارد چراکه نزولات جوی، نیاز آبی این محصول را برطرف می کند.

قابلیت کشت کلزا در تمام منطقه ها لرستان وجود دارد

اسفندیار حسنی مقدم امروز 23 شهریورماه، اظهار کرد: یکی از مهمترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی کشت و توسعه دانه های روغنی از جمله کلزا است تا حرکت به سمت کاهش واردات روغن تسریع شود.

وی با بیان اینکه دانه کلزا بیش از 40 درصد روغن دارد، شرح داد: 84 درصد روغن مصرفی کشور از خارج تأمین می شود بنابراین از کشاورزان تقاضا داریم نسبت به کشت دانه روغنی کلزا اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال با قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی، خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا حداقل 15 هزار تومان است بنابراین این محصول نسبت به سایر کشت های آبدوست از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است و همزمان موجب خودکفایی کشور در تولید روغن خواهد شد.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه کلزا نیاز آبی کمتری نسبت به محصولات آبدوست دارد ادامه داد: چنانچه کلزا در تناوب با کشت غلات و سایر محصولات قرار بگیرد باعث کاهش آفات، علف های هرز و بیماری می شود به نحوی که کشت گندم پس از کلزا 25 تا 30 درصد افزایش عملکرد دارد.

وی اضافه نمود: تعهد امسال برای لرستان کشت 5000 هکتار کلزا است که بذر، کود و نهاده های مورد نیاز به اندازه کافی تأمین شده است، کشاورزان برای دریافت آن به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند، مدیران جهاد کشاورزی و مسئولان مراکز دهستان ها موظف هستند در اجرای تعهدات از تمام ظرفیت ها بهره بگیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام نمود: امسال حدود 2227 تن کلزا از سطح 2500 هکتار زمین کشاورزی لرستان برداشت شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1788

به "قابلیت کشت کلزا در تمام منطقه ها لرستان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت کشت کلزا در تمام منطقه ها لرستان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید