شلوغی اهواز در بحبوحه بی صدای افزایش موارد کرونا

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران/خوزستان پس از کاهش محدودیت هایی که از اسفندماه برای کنترل و کاهش شیوع ویروس کرونا اعمال شده بود، به تدریج رفت و آمدها از 17 فروردین و پس از آن 23 فروردین بیشتر شد و مردمی که به نظر می آمد از خانه نشینی خسته شده اند، به خیابان ها آمدند؛ حتی بدون دلیل ضروری.

شلوغی اهواز در بحبوحه بی صدای افزایش موارد کرونا

این گونه بود که استاندار خوزستان 4 اردیبهشت ماه گفت که در 10 روز اخیر اهوازی ها بی احتیاطی نموده اند و تعداد بیماران نسبتا افزایش یافته است. وی به مردم اهواز هشدار داد که مراقبت بیشتری نمایند.

فرماندار اهواز نیز افزایش نمونه گیری، برطرف محدودیت ها و بازگشایی مشاغل و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی را از علل افزایش بیماران مبتلا به کرونا در اهواز برشمرد.

امروز نیز دبیر شورای سلامت اهواز نسبت به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در اهواز هشدار داد و گفت: خیابان ها، مغازه ها و فست فودی ها در اهواز شلوغ هستند و اماکن تهیه و توزیع غذا، هیچکدام از پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند.

مهرداد شریفی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به افزایش موارد کروناویروس در اهواز اظهار کرد: در حال حاضر مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را کنار گذاشته اند. با این فرایند، به تدریج همه مناطق اهواز دچار مشکل بیشتری می شوند و منطقه خاصی در امان نیست.

وی اضافه کرد: هر چند آموزش های لازم در زمینه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس به مردم داده شد و مردم حساس شدند اما هیچ تغییر رفتار و نگرشی در مردم مشاهده نشد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: همچنان مراسم عروسی و عزاداری در بعضی مناطق اهواز برگزار می گردد. همچنین مشاهده نموده ایم که در دفاتر پیشخوان، مردم برای دریافت یک سیم کارت، رعایت فاصله گذاری اجتماعی را فراموش نموده اند و فاصله لازم 1.5 تا 2 متری به فاصله چند سانتی متری رسیده است.

شریفی اعلام کرد: اگر فرد بیمار از ماسک استفاده کند، 70 تا 80 درصد بار انتقال ویروس کاهش می یابد اما اگر بیمار از ماسک استفاده نکند، انجام مراقبت ها از سوی افراد سالم، شاید در پیشگیری از بیماری نقشی نداشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان ها نیز پیوست سلامت ندارند و در بعضی ادارات، حساسیت لازم ایجاد نشده است. ادارات مراجعین زیادی دارند و تا زمانی که حلقه انتقال ویروس شکسته نگردد، شاهد ابتلای تعداد زیادی از مردم خواهیم بود.

دبیر شورای سلامت اهواز اعلام کرد: مشارکت مردمی جزء لاینفک حوزه سلامت است و تا زمانی که مردم نخواهند، این مشکل حل نخواهد شد. اگر همه استانداردها در حوزه سلامت فراهم گردد اما مردم مشارکت ننمایند، در شکست کروناویروس راه به جایی نخواهیم برد.

وی توضیح داد: از مردم می خواهیم به توصیه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجه و حتما از ماسک و دستکش استفاده نمایند. همچنین ترددهای کمتری داشته باشند و تنها برای موارد ضروری از منزل خارج شوند و در صورت خروج از منزل فاصله 1.5 تا 2 متری را رعایت نمایند زیرا اگر یک فرد آلوده 15 دقیقه در محیطی حضور داشته باشد، می تواند دیگران را نیز آلوده کند.

شریفی گفت: متاسفانه در حال حاضر، خیابان ها، مغازه ها و فست فودی ها در اهواز شلوغ هستند و اماکن تهیه و توزیع غذا، هیچکدام از پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند.

وی اضافه کرد: مردم باید برای سلامت خود ارزش بیشتری قائل شوند و زمانی که مشاهده می نمایند صنفی پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کند، به سامانه 190 اطلاع دهند.

دبیر شورای سلامت اهواز با تاکید بر لزوم ضدعفونی مناطق اهواز، توضیح داد: ضدعفونی و گندزدایی مناطق مختلف اهواز باید انجام گردد اما شاهد افت این اقدامات در سطح شهر هستیم.

وی بیان کرد: قطعا اگر شرایط به درستی مدیریت نگردد، در روزهای آینده مجبور به محدودسازی می شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 967

به "شلوغی اهواز در بحبوحه بی صدای افزایش موارد کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شلوغی اهواز در بحبوحه بی صدای افزایش موارد کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید