سند اخلاقی خدمات حوزه سلامت در فضای مجازی تدوین می گردد

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، یکی از حوزه هایی که به شدت تحت تأثیر فناوری قرارگرفته، حوزه خدمات پزشکی و سلامت است. در بسیاری از موارد، فناوری های سلامت، انواع مراقبت ها را به صورت دموکراتیزه درآورده است؛ بیمارانی که قبلاً دریافت کننده های منفعل مراقبت های سلامت بودند، در این جهت به شرکای برابر با سایر ذینفعان تبدیل می شوند.

سند اخلاقی خدمات حوزه سلامت در فضای مجازی تدوین می گردد

نفوذ فناوری در حوزه بهداشت و سلامت علاوه بر مزایای بیشمار آن، می تواند تهدیدهای جدی را در پی داشته باشد. دانش و قابلیت های فناوری نو اغلب سریع تر از دستورالعمل ها و اصول مورداحتیاج برای عمل اخلاقی در عرصه نو توسعه می یابد. اخلاق را می توان پیش شرط موفقیت پزشکی دانست، دقیقاً به همان روشی که ایمنی پیش احتیاج موفقیت در سفر هواپیمایی است. در هر دو مورد، اگر پیش شرط هایی برای اطمینان و اعتماد به محصول یا خدمات ارائه شده وجود نداشته باشد، مصرف کنندگان از محصول یا خدمات استفاده نخواهند کرد.

به همین دلیل گروه مطالعات اخلاقی پژوهشگاه چندی پیش پروژه ای را با عنوان تدوین سند اخلاقی سامانه های ارائه خدمات و کالا بر بستر فضای مجازی در حوزه سلامت با اجرای نفیسه صالح نیا دانشجوی دکتری اقتصاد سلامت دانشگاه تربیت مدرس تهران به تصویب رساند تا گامی در جهت سامان دهی سیستم های ارائه خدمات و کالا در حوزه سلامت دیجیتال باشد.

در این پروژه قرار بر این است که با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و نیز مصاحبه با گروه های مختلف ذی نفعان، سند اخلاقی کسب وکارهای مجازی در حوزه سلامت به بهره برداری برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1911

به "سند اخلاقی خدمات حوزه سلامت در فضای مجازی تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند اخلاقی خدمات حوزه سلامت در فضای مجازی تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید