سرنوشت مرموز کودک مفقود شده در رودخانه هراز

به گزارش مجله ستاره، اعتماد نوشت؛ تیشرت سفید و شلوار سرمه ای به تن داشت که به داخل رودخانه سقوط کرد و مفقود شد. حالا با گذشت 16 روز از او هیچ خبری نیست.

سرنوشت مرموز کودک مفقود شده در رودخانه هراز

علی منصوری کودک 9 ساله؛ شنبه 24 تیرماه جاری هنگامی که به همراه خانواده اش از تهران به یکی از شهرستان های شمال راهی بودند برای خوردن صبحانه کنار رودخانه هراز در روستای آب اسک توقف می نمایند. همان جا علی مقابل چشمان مادر و خواهرانش داخل رودخانه می افتد.

یکی از خواهران این کودک وقتی متوجه می گردد برادر کوچکش داخل آب افتاده سریع داخل رودخانه می گردد تا او را نجات دهد، اما شدت آب به قدری بود که خواهر این کودک نتوانست او را از داخل رودخانه خارج کند و علی به طور مرموزی مفقود می گردد ...

پس از این ماجرا خانواده به پلیس اطلاع می دهند و پلیس به همین دلیل پرونده ای تشکیل می دهد.

عموی این کودک در خصوص شرایط خانواده به اعتماد شرح می دهد: مادر و پدر او اصلا وضع روحی خوبی ندارند و دو، سه بار خواستند خودشان را از بالای یک پل به پایین پرت نمایند و به زندگی شان انتها دهند.

نیروی انتظامی، آتش نشانی و نیرو های هلال احمر هم نتوانستند پیکر زنده یا مرده این کودک را پیدا نمایند تا جایی که نیرو های امدادی و هلال احمر سه روز اطراف رودخانه را گشتند و سپس به خانواده عنوان کردند که بیشتر از 72 ساعت نمی توانیم به جست وجوهای مان ادامه دهیم.

اعتماد در رابطه با پاسخی که این خانواده از نیرو های هلال احمر شنیدند با معاون عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر ارتباط برقرار می نماید، اما مرتضی مرادی پور در رابطه با این سوال که چرا نیرو های هلال احمر تا گرفتن نتیجه در محل حادثه نماندند و در چنین مواقعی چه سازمان هایی وظیفه دارند تا انتها عملیات در محل رخداد حضور داشته باشند؛ اینگونه به اعتماد پاسخ می دهد: اصلا جست وجو در رودخانه وظیفه هلال احمر نیست و به وزارت نیرو مربوط است. به خاطر خلأ قانونی نیرو های هلال احمر وارد عملیات جست وجو می شوند و همکاری می نمایند. معمولا متناسب با حادثه نیرو های هلال احمر به جست وجو ادامه می دهند.

در این چندین روز خانواده از کنار رودخانه تکان نخوردند و دارند به جست وجوهای شان به تنهایی ادامه می دهند...

عموی علی منصوری؛ کودکی که داخل رودخانه سقوط نموده و مفقود شده در خصوص روز حادثه به اعتماد می گوید: علی روز حادثه به همراه خانواده اش از تهران راهی شمال بود. خانواده قصد داشتند برای سرگرمی چند روزی به شمال بروند.

پدر علی به خاطر مشغله کاری تهران مانده بود. به گفته دایی، خواهر و مادر علی؛ آن ها وقتی بساط شان را کنار رودخانه پهن نموده بودند تا صبحانه بخورند ناگهان علی که کنار رودخانه رفته بود زیر پایش خالی می گردد و به داخل رودخانه پرت می گردد. خواهر بزرگ تر علی خود را به داخل رودخانه می رساند تا برادرش را نجات دهد، اما شدت آب زیاد بوده و نتوانسته کاری کند و این بچه با جریان آب از نظر ها دور شده است. حتی خواهر علی هم جانش به خطر می افتد و دایی شان خواهر علی را از داخل رودخانه بیرون می کشد.

متاسفانه با گذشت 16 روز هنوز هیچ نشانی از علی پیدا نشده است. گروه امداد و نجات هلال احمر، آتش نشانی، یاری های مردمی و نیروی انتظامی سه روز گشتند، اما اثری از بچه پیدا نکردند. علی فرزند آخر خانواده بود و بعد از چهار دختر به جهان آمده بود.

اطلاع دارید که رودخانه به کجا ختم می گردد؟

رودخانه هراز در روستای آب اسک ابتدا به آمل و بعد هم به دریای خزر ختم می گردد.

خانواده این کودک در چه وضعی هستند؟

اصلا شرایط روحی مناسبی ندارند. پدر و مادر علی چند بار در حال پرت کردن خودشان از یک پل بودند که ما آن ها را نجات دادیم. بعد از این اتفاق خانواده یک خانه در روستا اجاره کردند و هر روز مشغول گشتن هستند.

در حال حاضر چه افرادی برای جست وجو به خانواده یاری می نمایند؟

هیچ کس. خود خانواده مشغول جست وجو هستند. نیرو های هلال احمر هم سه روز بیشتر به جست وجوهای شان ادامه ندادند و بعد از سه روز گفتند؛ وظیفه ما برای جست وجو 72 ساعت است و بعد از سه روز کارمان تمام می گردد. نیرو های هلال احمر به خانواده گفتند که اگر کسی غرق می گردد بعد از سه روز باید جسدش پیدا گردد.

کفش یا لباسی هم از این کودک پیدا نشده است؟

هیچی. این مساله کمی مشکوک به نظر می رسد. اصلا نمی دانیم پس از افتادن علی در رودخانه چه اتفاقی برایش افتاده و این موضوع شک برانگیز است. یک سری بنر های بزرگ هم کنار رودخانه و اطراف روستا زده شده که اگر کسی جسد علی را هم کشف کند و اطلاع دهد به او مژدگانی داده می گردد. خانواده برای کشف جسد فرزندشان هم مژدگانی معین کردند.

روزی که علی منصوری این کودک 9 ساله در رودخانه هراز سقوط کرد و مفقود شد، جسد کودکی 12 ساله را پس از 20 ساعت جست وجو از همین رودخانه بیرون کشیدند. جمشید نیک زاد رییس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل در خصوص کشف جسد این کودک 12 ساله گفته بود: تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر آمل پیکر کودک 12ساله بابلی را که در حاشیه رودخانه به آب افتاده و غرق شده بود پس از حدود 20 ساعت از رودخانه هراز پیدا کردند. پیکر بی جان محمدمهدی 12 ساله اهل شهرستان بابل در ساعت 6 و 30 دقیقه صبح شنبه بیست و چهارم تیر ماه درحد فاصل بعد از پل وانا در مسیر جاده هراز پس از جست وجوی تیم های مردمی، آتش نشانی و امداد و نجات هلال احمر پیدا شد. خانواده این کودک بابلی در حاشیه رودخانه هراز در نزدیکی روستای وانا برای استراحت کوتاه به حاشیه رودخانه رفته بودند که متاسفانه پسر 12 ساله این خانواده به داخل رودخانه سقوط کرد.

طی سال های اخیر بعضی از شهروندان بومی و غیربومی به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی و اقامت در حاشیه رودخانه خروشان هراز با مفقودی یا جانباختن اعضای خانواده های خود روبرو شده اند.

19 تیر ماه سال 1395 نیز امیرعلی بدری کودک 5 ساله اهل تهران در حاشیه رودخانه هراز در منطقه پل سیاه بیشه مفقود می گردد و خبری مبنی بر کشف جسد او منتشر نمی گردد ...

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1402 بروزرسانی: 8 مرداد 1402 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2266

به "سرنوشت مرموز کودک مفقود شده در رودخانه هراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت مرموز کودک مفقود شده در رودخانه هراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید