ساختمان مهدکودک های کنونی متناسب فضای آموزشی نیست

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران: مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: در حال حاضر فضای بیشتر مهدکودک ها مسکونی بوده و فضای لازم برای تفریح، ورزش و آموزش ندارد.

ساختمان مهدکودک های کنونی متناسب فضای آموزشی نیست

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی ابان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، مدیرکل بهزیستی استان فارس صبح امروز پست ریاست خود را به صوت نمادین به کودک خردسال بابک سجادی داد.

سیّد مرتضی موسوی، مدیرکل بهزیستی استان فارس در جمع خبرنگاران در خصوص دلیل اجرای این برنامه باتبریک روز جهانی کودک، اظهار کرد: اجرای این برنامه های سبب افزایش اعتماد به نفس بچه ها و تقویت احساس مسئولیت آنان می گردد.

وی با بیان اینکه این کودک به زیبایی و به طور خلاصه و مفید اهداف و خدمات سازمان بهزیستی را تشریح کرد، اضافه نمود: براساس آخرین آمار ثبت احوال کشور 6 میلیون و 281 هزار و 554 کودک زیر 6 سال در کشور وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با اشاره به فعالیت بیش از 11 هزار مهدکودک در کشور، اعلام کرد: حدود 9 هزار مهدکودک خصوصی بوده و حدود 2 هزار مهدکودک نیز به صورت خودکفا اداره می شوند.

موسوی با بیان اینکه شاخص کشور ما برای برخورداری بچه ها از خدمات تربیتی بهزیستی 7 درصد است، توضیح داد: در استان فارس 480 هزار کودک زیر 6 سال وجود دارد و جمعیت بچه ها 3 تا 6 سال در استان فارس حدود 239 هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه در استان فارس 55 هزار کودک در یک هزار و 300 مهدکودک از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند، بیان نمود: شاخص برخورداری بچه ها از خدمات بهزیستی 11 درصد است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه مهم ترین مشکل موجود برای بچه ها اجباری نبودن آموزش پیش دبستانی و استفاده از آموزش های مهدکودک است، عنوان نمود: بیشتر بچه های که از خدمات مهدهای کودک استفاده می نمایند پدر و مادر شاغل دارند و تنها مادر 8 درصد از بچه های که به مهدکودک می فرایند، خانه دار هستند.

موسوی با اشاره به آخرین تحقیقات روانشناسان مبنی بر اینکه 80 درصد شخصیت کودک تا پیش از 8 سالگی شکل می گیرد، اظهار کرد: آموزش به بچه ها در مهدکودک ها در شکل گیری شخصیت، شکوفایی استعداد و موفقیت های آینده کودک نقش اساسی ایفا می نماید.

وی یکی از مهم ترین عوامل عدم استقبال خانواده ها برای حضور بچه ها خود در مهدکودک ها را بالابودن شهریه ثبت نام دانست و گفت: بالابودن هزینه ثبت نام مهدکودک نیز به دلیل گران بودن اجاره مکان های مدنظر برای مهدکودک است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه اگر برای خانواده های کم درآمد یارانه ای از سوی دولت در نظر گرفته گردد استقبال خانواده ها بیشتر می گردد، اضافه نمود: در کشور کوبا 95 درصد بچه ها واجد شرایط از خدمات مهدهای کودک استفاده می نمایند و تنها دلیل آن پرداخت یارانه به مهدکودک ها بوده است.

موسوی با اشاره به اینکه ساختمان مهدکودک های کنونی متناسب فضای آموزشی نیست، اعلام کرد: بهتر است دولت پرداخت وام با بهره کم به مهدکودک ها را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و در حال حاضر فضای بیشتر مهدکودک ها مسکونی بوده و فضای لازم برای تفریح و ورزش را ندارد.

وی با تأکید بر لزوم اجباری شدن آموزش های مهدکودک برای بچه ها 3 تا 6 سال، توضیح داد: آموزش به بچه ها در مهدکودک ها یاری بسیاری به پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 872

به "ساختمان مهدکودک های کنونی متناسب فضای آموزشی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان مهدکودک های کنونی متناسب فضای آموزشی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید