روند رو به رشد صنعت گردشگری کشور با وجود تحریم ها، اجرای بیش از دو هزار پروژه گردشگری در کشور

به گزارش مجله ستاره، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:با وجود همه عوامل تهدید در حوزه گردشگری و تحریم ها، شاهد روند رو به رشدی در صنعت گردشگری و ورود گردشگران به کشور هستیم.

روند رو به رشد صنعت گردشگری کشور با وجود تحریم ها، اجرای بیش از دو هزار پروژه گردشگری در کشور

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگار از ، علی اصغرمونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در همایش سرمایه گذاری گردشگری منطقه شرق کشور درمشهد با بیان اینکه همه عوامل تهدید در حوزه گردشگری را در کشور داریم و با موضوع تنش های ناشی از تحریم ها روبرو هستیم، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون چهار میلیون و 900 هزار گردشگر خارجی وارد کشور شده اند که نسبت به پارسال که مجموعا هفت میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی را در کشور میزبانی کردیم، سال جاری رشد قابل ملاحضه ای را خواهیم داشت که نشان از امنیت ایران دارد.

او توضیح داد: خوشبختانه در حوزه گردشگری داخلی نیز رشد قابل ملاحظه ای را شاهدیم ضمن اینکه تنوع در حوزه های جذب گردشگر اخیرا رشد خوبی را داشته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تحقق توزیع گردشگری در سراسر کشور از اقداماتی است که به جد پیگیر هستیم و خوشبختانه تا کنون به میزان خوبی محقق شده است.

مونسان اضافه نمود: هر گردشگر خارجی به عنوان نماینده ای برای معرفی ایران محسوب می گردد و صنعت گردشگری می تواند چهره واقعی ایران را به دنیایان معرفی کند.

برند ملی گردشگری کشور رونمایی می گردد

او توضیح داد: به زودی برند ملی گردشگری کشور رونمایی می گردد و سند توسعه گردشگری کشور نیز با توجه به اینکه هم اکنون در حال رسیدگی در هیات دولت است طی هفته های آینده در هیات دولت مورد آنالیز و تصویب قرار می گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به رشد اقامتگاه های بومگردی از 400 به 1800 واحد در دولت یازدهم تا کنون،گفت: جهتگردشگری به عنوان جهت راحت و پردرآمدی برای کشور ها در عرصه دنیای مطرح است و اگر چه این صنعت در رتبه سوم اقتصاد دنیا واقع شده است، رشد روز افزون آن به زودی آن را به رتبه اول اقتصاد دنیا ارتقا می دهد.

مونسان ادامه داد: صنعت گردشگری چالش های سایر صنایع که کاهش نیروی انسانی با رشد فناوری ها است را ندارد و همچنان یکی از صنایع اشتغالزا با اشتغال پایدار در دنیا محسوب می گردد.

او توضیح داد:سرعت اشتغال بالا با نرخ سرمایه گذاری پایین، فراگیری و نرخ مشارکت بالای صنعت گردشگری در رشد مالی، توزیع عادلانه ثروت و درآمد در جامعه، جلوگیری از مهارجرت از روستا به شهر و یاری به مهاجرت معکوس و دربرگیری ابعاد مثبت فرهنگی و اجتماعی از ویژگی های صنعت گردشگری محسوب می گردد.

مونسان با اشاره به اجرای دو هزار و 451 پروژه گردشگری در کشور، اضافه نمود: روز گذشته 500 میلیارد تومان اعتیار از صندوق توسعه ملی برای حمایت از پروژه های گردشگری به منظور واگذاری تسهیلات با نرخ 14 درصد ابلاغ شده است.

او توضیح داد: در شرق کشور 240 پروژه سرمایه گذاری با پیش بینی احتیاج به 3300 میلیارد تومان سرمایه گذاری با قابلیت ایجاد 25 هزار شغل در استان های شرقی کشور شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی می گردد.

در انتها این همایش تمبر یادبود همایش سرمایه گذاری گردشگری منطقه شرق کشور و نیز آلبوم فرصت های گردشگری خراسان رضوی رونمایی شد.

طبق اعلام نظر سازمان دنیای گردشگری،ایران با پذیرش حدود 5 میلیون گردشگر در طول سال، رتبه دوم رشد صنعت گردشگری در دنیا را دارد.

/ ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 466

به "روند رو به رشد صنعت گردشگری کشور با وجود تحریم ها، اجرای بیش از دو هزار پروژه گردشگری در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند رو به رشد صنعت گردشگری کشور با وجود تحریم ها، اجرای بیش از دو هزار پروژه گردشگری در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید