رشد شاخص های سرمایه گذاری گردشگری آذربایجان غربی

به گزارش مجله ستاره، آنالیز شاخص های عملکردی نشان می دهد که سرمایه گذاری حوزه گردشگری استان آذربایجان غربی در یک سال اخیر، روند روبه رشدی داشته است.

رشد شاخص های سرمایه گذاری گردشگری آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی؛ جلیل رستم پور معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری این اداره کل گفت: آنالیز شاخص های عملکردی نشان می دهد که میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان در یک سال اخیر افزایش داشته است.

او با اعلام این خبر اضافه نمود: در شش ماهه نخست امسال از تعداد متعدد درخواست های واصله برای سرمایه گذاری در تاسیسات گردشگری استان تعداد 36 پرونده در کمیته فنی سرمایه گذاری مطرح که 32 مورد موافقت و 4 مورد مخالفت شده است .تعداد موافقت اصولی اولیه صادره 14 فقره ، موافقت اصولی 6 فقره و مجوز ساخت 8 فقره بوده که حجم پیش بینی سرمایه گذاری 188.586 میلیارد ریال وپیش بینی اشتغال 177 نفر بوده است.

رستم پور ادامه داد: در همین مدت تعداد 7 طرح از محل منابع صندوق توسعه ملی تسهیلاتی با رقم حدودی 870 میلیارد ریال معرفی شده که یک طرح با رقم 120 در شرف اخذ تسهیلات و بقیه در مرحله تکمیل پرونده هستند.

جلیل رستم پور ادامه داد: در همین مدت 3 باب مرکز اقامتی در شهرهای تکاب ، خوی (بخش قطور) و چایپاره با ظرفیت 41 اتاق و 116 تخت ، افتتاح و به بهره برداری رسدیه است ضمن اینکه یک مرکز بزرگ تفریحی - گردشگری نیز در شهرستان ارومیه به بهره برداری رسید.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری در جمع بندی نهائی اظهار کرد: با توجه به این مستندات و شاخص های اختصاصی عملکردی ، عملکرد این اداره کل از نظر میزان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تعداد هتل بهره برداری شده، دارای امتیاز حداکثری در سه سال پیاپی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 332

به "رشد شاخص های سرمایه گذاری گردشگری آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد شاخص های سرمایه گذاری گردشگری آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید