قرار است تهران با یک برنامه کوتاه مدت دو ساله به قطب گردشگری تبدیل گردد

به گزارش مجله ستاره، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، قرار است تهران با یک برنامه کوتاه مدت دو ساله به قطب گردشگری تبدیل گردد.

قرار است تهران با یک برنامه کوتاه مدت دو ساله به قطب گردشگری تبدیل گردد

پرهام جانفشان که از اردیبهشت 1398 مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان تهران شده است، اظهار کرد که برنامه تبدیل تهران به قطب جهانگردی را از زمستان 1400 آغاز نموده است.

او در این باره شرح داد: برای اینکه تهران در کشور به عنوان مقصد جهانگردی شناخته گردد، برنامه کوتاه مدتی داریم. همانطور که می دانید تهران همواره فرستنده جهانگرد بوده است، بویژه در روزهای تعطیل مراکز اقامتی و هتل های ما خالی از جهانگرد بودند.

جانفشان ادامه داد: برنامه ریزی ما برای تبدیل شدن تهران به قطب کردشگری، از دی 1400 برای نوروز 1401 آغاز شد. این برنامه ریزی کوتاه مدت دوساله را از سال 1400 تا 1402 اجرا خواهیم کرد. در نوروز 1401 با برنامه ریزی که داشتیم تهران را به قطب جهانگردی تبدیل کردیم. یکی از دلایل این بود که از مردم تمام کشور دعوت کردیم از جاذبه هایی که در تهران وجود دارد، اعم از جاذبه های مراکز تفریح، تفریحی، پارک ها و مراکز تاریخی و تهران قدیم، مراکز خرید و جهانگردی شهری، مجموعه هایی مانند باغ کتاب، پل طبیعت، مجموعه فرهنگی توچال و پارک ارم و تورهای تهرانگردی و ... تماشا نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان تهران بدون آنکه دقیقا اشاره کند چه برنامه و پروژه ای برای تبدیل تهران به قطب جهانگردی اجرا شده یا درنظر دارد اجرا کند، خلوتی شهر در روزهای تعطیل را مهمترین جاذبه آن برشمرده و گفته است: وقتی مردم متوجه شدند تهران در ایام تعطیلات، شهر خلوتی است به این شهر سفر و استقبال کردند. این برنامه دو ساله خواهد بود و تا به امروز که هفت ماه از آغاز آن گذشته، نتیجه مثبتی داشته است و ان شاءالله برای نوروز 1402 و سالهای بعد هم ادامه پیدا خواهد نمود.

این مدیر که با سایت خبری وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی به بهانه هفته جهانگردی گفت و گو نموده به چاپ کتاب راستاهای جهانگردی تهران، ری و شمیران در دولت سیزدهم اشاره نموده و گفت که این کتاب مقدمه عزت الله ضرغامی را دارد و در آن هشت راستا در مرکز تهران، ری، شمیران تعریف شده که به صورت خودآموز جهانگرد را هدایت می نماید.

نبود برنامه های معین و منسجم برای جذب و ماندگاری جهانگرد و بعلاوه موازی کاری های شهرداری در اجرای برنامه های جهانگردی بویژه در نوروز، کمبود و در دسترس نبودن زیرساخت های جهانگردی بویژه برای کهنسالان و افراد کم توان جسمی، بسته بودن بسیاری از اماکن تاریخی شهر تهران در روزهای تعطیل، ناامنی در بعضی منطقه ها پرازدحام، نقص و کمبود منابع و محتوای اطلاع رسانی برای هدایت و هدایت جهانگرد و مسافر در پایانه های فرودگاه، اتوبوس و قطار، چند زبانه نبودن و کمبود تابلوهای هدایت جهانگردی از جمله انتقادهایی بوده که معمولا به تهران به عنوان مقصد سفر وارد است.

بسیاری از فعالان جهانگردی بارها درباره شرایط نامتناسب فرودگاه های بین المللی و داخلی در تهران که سرگردانی مسافران و جهانگردان را موجب می گردد، انتقاد نموده اند.

علاوه بر این بسیاری از شهرستان های تهران با وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی قابل توجه، بی بهره از ایده یا طرحی همسو با تبدیل این استان به قطب جهانگردی هستند و تمرکز اغلب برنامه ها نیز به شهر تهران معطوف شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مهر 1401 بروزرسانی: 9 مهر 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2138

به "قرار است تهران با یک برنامه کوتاه مدت دو ساله به قطب گردشگری تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرار است تهران با یک برنامه کوتاه مدت دو ساله به قطب گردشگری تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید