راه اندازی 15 کارگاه صنایع دستی در چناران

به گزارش مجله ستاره، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: 15 کارگاه صنایع دستی با اشتغال مستقیم 50 نفر از ابتدای سال 98 تا به امروز فعال شده است.

راه اندازی 15 کارگاه صنایع دستی در چناران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان مقدم امروز شنبه سوم خرداد ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه نمود: در حوزه صنایع دستی بیش از 170 هنرمند در شهر چناران، گلبهار و گلمکان به صورت مشاغل خانگی و کارگاهی فعالیت دارند.

او مطرح کرد: بیشتر این هنرمندان در رشته های ترمه، گلیم، دوخت لباس سنتی، نمدمالی، زیورآلات و چرم فعالیت می نمایند.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران اضافه نمود: نبود بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان مشکلاتی را برای فروش محصولات صنایع دستی هنرمندان ایجاد نموده است.

او گفت: چناران در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ظرفیت های خوبی از جمله روستای گردشگری اخلمد، چشمه سبز گلمکان، دریاچه مصنوعی گلبهار و برج تاریخی رادکان را دارد، اما مهم ترین عاملی که می تواند عامل پیشرفت گردشگری و صنایع دستی در شهرستان باشد تأمین زیرساخت های اصلی است.

طاهریان گفت: یکی از مهم ترین اقدامات در این شهرستان برای حمایت فراوری و احیای صنایع دستی احداث بازارچه دائمی است که شهرداری ها می توانند نقش بسزایی در این زمینه داشته باشند.

او اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه احیا، ترویج و توسعه صنایع دستی انجام شده است. سال گذشته دوره آموزشی در رشته های معرق، سفال و سرامیک، چرم، دوخت لباس سنتی، فرت بافی با مشارکت بخش خصوصی برای حفظ و ماندگاری صنایع دستی برگزار گردید.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: برای حمایت از صنایع دستی و پیگیری های اجرا شده با شهرداری چناران، تعداد دو غرفه در پارک ملت و سه غرفه در بازار فرش شهرستان در اختیار هنرمندان قرار می گیرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1012

به "راه اندازی 15 کارگاه صنایع دستی در چناران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 15 کارگاه صنایع دستی در چناران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید