دور تازه سفرهای منطقه ای خلیلزاد در آستانه مذاکرات بین الافغانی

به گزارش مجله ستاره، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در آستانه شروع مذاکرات بین الافغانی در دور تازه سفرهایش به پاکستان، قطر و ازبکستان سفر می نماید.

دور تازه سفرهای منطقه ای خلیلزاد در آستانه مذاکرات بین الافغانی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام نمود که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان 28 ژوئن راهی دوحه، اسلام آباد و تاشکند شد.

بیانیه می افزاید که در این کشورها خلیلزاد بر پشتیبانی همه مردم افغانستان برای تحقق تعهدات باقی مانده خود در پیش از مذاکرات بین الافغانی به ویژه کاهش خشونت و آزادی به موقع زندانیان تاکید می نماید.

در این سفرها آدام بوهلر مدیر عامل شرکت مالی توسعه بین المللی آمریکا و تیمش نیز خلیلزاد را همراهی می نمایند.

براساس این بیانیه، صلح افغانستان، رشد مالی و ارتباط منطقه ای با یکدیگر ارتباط نزدیک و متقابل دارند و این هیئت فرصت های سرمایه گذاری و مشارکت در بخش های مختلف را برای پیشبرد ترمیم اقتصاد افغانستان و حمایت از صلح و ثبات پایدار در منطقه مورد آنالیز قرار می دهد.

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد که ملاقات با مقامات افغان نیز در طی این ملاقات به وسیله ویدئو کنفرانس صورت خواهد گرفت و دلیل آن نیز همه گیری کرونا عنوان شده است.

این سفر در حالی اتفاق افتاده که دبورا لیونز نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان نیز اخیراً از احتمال شروع مذاکرات بین الافغانی در ماه جولای اطلاع داد.

بعضی منابع نیز می گویند که مسئله آزادی زندانیان بطور عمده حل شده و قرار است به ازای زندانیان خطرناک طالبان جمعی از دیگر زندانیان این گروه آزاد شوند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1085

به "دور تازه سفرهای منطقه ای خلیلزاد در آستانه مذاکرات بین الافغانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور تازه سفرهای منطقه ای خلیلزاد در آستانه مذاکرات بین الافغانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید