در سفر به لائوس چه نکاتی را رعایت کنیم

به گزارش مجله ستاره، نکات سفر به لائوس

لائوس در میان کشورهای تایلند و ویتنام و در قلب آسیای جنوب شرقی واقع شده است. این کشور هیچ دسترسی به آب های آزاد ندارد. با جاذبه هایی همچون آبشارهای ستاره ای و زیبایی طبیعی شمال کشور تا نمونه های فرهنگی و موزه های مجذوب کننده مرکز آن، وینتیان، همه جزو دیدنی های فوق العاده مجذوب کننده می باشند. تعداد زیادی از بازدیدکنندگان که می توانند به وینتیان بروند از سمت تایلند ویزای خود را می گیرند. همچنین برای سفر به کشور لائوس باید اول به تایلند بلیط هواپیما بگیرید و سپس زمینی به سمت مرزهای آن حرکت کنید. بلیط هواپیمای تایلند را می توانید از سایت خبرنگاران به راحتی خریداری کنید.

در سفر به لائوس چه نکاتی را رعایت کنیم

اگر چه اینگونه سفر می تواند بسیار ریسک پذیر باشد اما چشم انداز ها شگفت انگیز و آرام این کشور و سبک مردم آن، ارزش چیدن همچین برنامه سفری را دارد. در مجله خبرنگاران این بار نکاتی که باید در هنگام سفر به کشور لائوس رعایت کنید را، عنوان می کنیم تا با آمادگی کامل به این کشور پا بگذارید.

چه انتظاری از لائوس داشته باشید

در لائوس هیچ خبری از زرق و برق شهرهای بزرگ تایلند نیست. همچنین در این کشور هیچ شهر بزرگی را نخواهید دید. در واقع باید خود را برای بازدید از یک منطقه روستایی مانند با چشم انداز ها بی بدیل و سکوت طبیعت آماده کنید. اگر از آن دست گردشگرانی هستید که عاشق اکتشاف و نقاطی دست نخورده هستید، همچین مکان هایی را در این کشور فراوان می یابید. اینجا همه چیز در رابطه با طبیعت، محیط زیست و آرامش درون محیط است با بهترین راستاهای پیاده روی در طبیعت و فضای باز. بنابراین برای سفر به این کشور حتما همانند یک طبیعت گرد و با وسایل لازمه طبیعت گردی سفر کنید. سبک سفر کردن، می تواند بسیار به شما در این کشور کمک کند.

معمولاً راستا کلاسیک این کشور برای توریست ها از سه شهر لانگ پرابانگ Luang Prabang ،ونگ وینگ Vang Vieng و وینتیان Vientiane می گذرد. در هر کدام از این شهرها می توانید محبوب ترین مکان ها برای بازدید در لائوس را پیدا کنید. گردشگرانی که برای اولین بار سفر به کشور لائوس را تجربه می کنند، این راستا را انتخاب می کنند. برای این راستا حدود یک هفته زمان به شما پیشنهاد می شود ولی اگر بتوانید بین 10 تا 14 روز برای آن زمان بگذارید، از جاذبه ها و دیدنی های اطراف این راستا هم دیدن کنید، مسلماً لذت بیشتری خواهید برد. به عنوان مثال، برای مدت 2 روز سوار بر قایق بر روی رودخانه مکونگ تا شهر لانگ پرابانگ شوید و تجربه ای متفاوت داشته باشید.

جدای از این راستا، در نواحی کوهستانی و پرجمعیت نیز راستای وجود دارد که توریست های کمتری آن را انتخاب می کنند. بسکمک از راهنمایان محلی شما را از انتخاب این راستاها می ترسانند. زیرا بسیار کوهستانی بوده و یا جاده های ناهمواری دارد. اما اگر اهل پیاده روی در جنگل و کوهستان هستید، پس به راحتی از پس این راستاهای زیبا برخواهید آمد. منتها کوله پشتی خود را مجهز کنید و حتماً آب آشامیدنی به همراه داشته باشید. در این راستا حتماً کایاک سواری، پیاده روی در کوهستان، دوچرخه سواری و یا غارنوردی را می توانید تجربه کنید.

تا کنون دو راه برای گشتن در این کشور گفته شد اما بهترین روش موتور سواری در محله های اطراف شهر ها و روستای لائوس می باشد. بنابراین می توانید از شهری همانند لانگ نامتا Luang Namtha موتور کرایه کنید و به گشت و گذار در حومه های روستایی آن بپردازید.

شمال یا جنوب لائوس؟ کدام بهتر است؟

اگر چه تمام منطقه ها لائوس زیبا هستند، اما برای دیدن تمام آنها باید زمان زیادی را در این کشور سپری کنید. به عنوان مثال از مرکز این کشور تا جنوبی ترین شهر آن پاکس Pakse با اتوبوس حدود 15 ساعت راه خواهید داشت. بنابراین پیشنهاد ما رفتن به قسمت شمالی این کشور است که خیلی از گردشگران اظهار می کنند زیباترین چشم انداز ها را داراست. در نواحی جنوبی شما بیشتر با زمین های کاشت برنج و کشاورزانی که کلاه های حصیری بر سر دارند روبرو می شوید، که بیشتر شبیه چشم انداز ها ویتنام می باشد.

بهترین زمان سفر به لائوس

بهترین زمان برای سفر به کشور لائوس بین ماه های نوامبر و فوریه است. در این زمان باران کمتر می بارد، اما رودخانه ها پر آب هستند و آب و هوا خیلی گرم نیست. فصل بارانی کشور لائوس، از ماه می تا اکتبر می باشد. در ماه آوریل هوا بسیار گرم است و می تواند بسیار پر دود باشد چرا که کشاورزان در حال سوزاندن خاشاک زمین های زراعی خود هستند. همچنین با شروع ماه آوریل، سال تازه مردم لائوس نیز شروع می شود که می توانید شاهد بسکمک از جشن های محلی این کشور باشید.

ویزای کشور لائوس

بیشتر ملیت ها پس از ورود به مرز، یک ویزای 30 روزه دریافت می کنند که هزینه آن بستگی به ملیت شما دارد اما از 20 تا 40 دلار متغیر است. مسافران کشورهای شمال اروپا می توانند تا 15 روز بدون ویزا در این کشور بمانند. از مرز تایلند با قایق یا اتوبوس می توانید وارد این کشور شوید.

جاده بهتر است یا رودخانه؟

جاده های این کشور اصلاً خبر خشنود کننده ای برای شما ندارد. اتوبوس ها، در راستای پر از گودال حرکت می کنند و گاهی گله ای از بزها و گوسفندان راستا حرکت اتوبوس را مسدود می کنند. با این حال، اگر صبور باشید جاده های قدیمی که قدمت خیلی از آن ها به تاریخ باستان می رسد و همچنین اتوبوس ها خیلی بهتر از رودخانه ها می باشند. به حرف راهنمایانی که می خواهند شما را از رودخانه ببرند گوش ندهید. چرا که امروزه بر روی بسکمک از رودخانه ها سد زده اند.

امنیت در لائوس

اگر چه این کشور جزو امن ترین کشورها به شمار میرود و به راحتی و به تنهایی می توانید به تک تک نقاط آن سفر کنید، اگر چه مردم لائوس بسیار مهربان و خوش رفتار هستند، اما با وجود تمام این ها باز هم بهتر است که محتاط باشید. به هیچ عنوان پول های خود را در هتل رها کنید یا در معرض دید قرار ندهید. اگر سوار اتوبوس های شلوغ می شوید بهتر است حواستان به لوازم خود باشد. اگر با موتور سیکلت سفر می کنید، بهتر است که حتماً آن را قفل کنید و در پارکینگ هایی که تعیین شده است و نگهبان دارد پارک کنید.

و در کل اقامت در لائوس ارزان است. بیشترا افراد محلی یک اتاق خود را، به ازای شبی 10 دلار به شما کرایه می دهند. حتی اگر یک هاستل پیدا کنید، می توانید نیمی از این مقدار هزینه را، پرداخت کنید. در مرکز و شهر لانگ پرابانگ هزینه اقامت گران تر است. در نتیجه برای این دو شهر، بهتر است از قبل هتل خود را رزرو کنید تا به مسئله ای برنخورید. در کل هزینه های سفر به کشور لائوس به نسبت کشورهای همسایه خود بسیار ارزان تر تمام می شود. اگر چه، به دلیل اینکه بیشتر مواد غذایی جزو واردات هستند، اما باز هم سفر به این کشور ارزان تمام می شود. و یادتان باشد ترجیحاً بهتر است که در رستوران هایی که جایگاه دارند، غذا نخورید. غذاهای خیابانی می تواند تجربه بهتر و ارزان تری برای سفارش غذا در این کشور باشد.

منبع: adventureinyou.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1978

به "در سفر به لائوس چه نکاتی را رعایت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به لائوس چه نکاتی را رعایت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید