درمان موخوره با این روش ها

به گزارش مجله ستاره، تقریبا همه ما از دردسرها و مسائل ناشی از موحوره مطلع هستیم. موخوره باعث می گردد تارهای مو بسیار شکننده و نازک به نظر برسند. عده ای به ناچار تصمیم می گیرند با کوتاه کردن موهایشان از شر موخوره خلاص شوند، اما برای درمان موخوره روش های مختلفی وجود دارد که در صورت بکارگیری آن ها دیگر نیازی به از دست دادن موهای دوست داشتنی تان نخواهید داشت.

درمان موخوره با این روش ها

موهای ما روزانه با بسیاری از عوامل آسیب رسان از جمله اشعه خورشید، گرما، گرد و غبار، آلودگی، مواد شیمیایی و غیره مبارزه می نمایند. موخوره از آسیب به تارهای مو در اثر آسیب های ناشی از این عوامل ایجاد می گردد. اما خبر خوب این است که موخوره با چند روش خانگی ساده که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، قابل درمان است.

چه عاملی باعث بروز موخوره می گردد؟

موخوره زمانی اتفاق می افتد که انتهای موهای شما خشک، شنماینده و فرسوده گردد. قرار گرفتن در معرض شرایط بد آب و هوایی، و تکنیک های مراقبت از مو مانند سشوار زدن، صاف کردن و تاب دادن یا فر کردن مو ممکن است باعث موخوره گردد. این مشکل بعلاوه می تواند در اثر استفاده از محصولات شیمیایی مو ایجاد گردد. با توجه به اینکه بسیاری از افراد روزانه از محصولات مو استفاده می نمایند، موخوره در میان اکثریت افراد معمول است.

روش های درمان موخوره

در اینجا بعضی از درمان های خانگی و طبیعی برای انتها دادن به موخوره را معرفی می کنیم.

زرده تخم مرغ

استفاده از تخم مرغ به عنوان ماسک مو یکی از برترین و موثرترین روش های درمانی در تمام دوران ها است. تخم مرغ به درمان موهای وز و نازک شما یاری می نماید و به آن ها درخشش و زیبایی می بخشد. در این مورد خاص، زرده تخم مرغ نقش اصلی را ایفا می نماید. زرده تخم مرغ میزان کافی پروتئین دارد که رشته های مو را تقویت نموده و از موخوره آن ها جلوگیری می نماید. بعلاوه، تخم مرغ می تواند به عنوان مرطوب نماینده و نرم نماینده موهای شما نیز عمل کند.

روش استفاده:

همواره بهتر است زرده تخم مرغ را با مواد دیگر ترکیب کنید تا نتایج قابل توجهی کسب نمایید. یکی از راهکار ها مخلوط کردن زرده تخم مرغ با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، روغن بادام و عسل است. ماسک تخم مرغ را روی موهایتان قرار داده و قبل از شستن آن با آب ولرم، اجازه دهید حدود 30 تا 45 دقیقه روی موها بماند.

ماءالشعیر

آغشته کردن موها به ماءالشعیر به مقدار نوشیدن آن خوب و مفید است. این نوشیدنی، قند و پروتئین را به فولیکول ای آسیب دیده مو شما می رساند و در نتیجه به کنترل موخوره مو یاری می نماید. علاوه بر این، ماءالشعیر به عنوان نرم نماینده ای شگفت انگیز، در افزایش حجم موها نیز موثر است.

روش مصرف

حتما از ماءالشعیر بدون گاز بهره ببرید. ماءالشعیر گازدار ممکن است به موهای شما آسیب برساند. پس از شستن موهایتان با شامپو، فقط موهای خود را به ماءالشعیر آغشته کنید و قبل از شستن، اجازه دهید 3 دقیقه روی موهایتان باقی بماند.

عسل

عسل همواره یک ماده درمان نماینده بوده و برای حفظ سلامت بدن، مو یا پوست معجزه می نماید. عسل دارای ماده مرطوب نماینده ای است که مانع از دست رفتن رطوبت می گردد، بنابراین خشکی پوست شما را از بین می برد. در نتیجه، از موخوره نیز جلوگیری می نماید، زیرا باعث تقویت فولیکول های مو می گردد. بعلاوه به علت خاصیت ضد باکتریایی برای تمیز نگه داشتن پوست سر کاربرد دارد.

روش مصرف

استفاده از آب و عسل می تواند موهای شما را چسبناک و نامرتب کند. یک روش بهتر تهیه ماسک موی متشکل از عسل مخلوط با کشک، روغن زیتون و زرده تخم مرغ (اختیاری) است. این مخلوط را روی موهای خود، از جمله پوست سر، بمالید و قبل از شستشو، اجازه دهید ماسک عسل به مدت 20 تا 25 دقیقه روی موهایتان بماند.

بابونه

بابونه یک ماده فوق العاده برای بهبود موهای خشک و وز نموده است. خاصیت ضد عفونی نماینده آن سلول های مرده را از بین می برد تا موهای شما به درستی رشد نمایند. استفاده منظم از بابونه به علت تمیز نگه داشتن پوست سر و مو باعث جلوگیری از موخوره می گردد.

روش مصرف

شستشوی موها با چای بابونه می تواند موهایی زیبا و درخشان برایتان به ارمغان بیاورد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دو کیسه چای بابونه را در آب جوش خیسانده و بگذارید خنک گردد. هنگامی که آب مواد موجود در چای بابونه را دریافت کرد، موهای خود را با استفاده از این آب بشویید. برای ماساژ موها نیز می توانید از روغن بابونه بهره ببرید.

آلوئه ورا

ثابت شده است که آلوئه ورا همواره یک درمان عالی برای موهای دارای موخوره بوده است. این ماده از آنزیم های پروتئولیتیک تشکیل شده است که سلول های مرده پوست سر را بیرون می کشد و باعث رشد بیشتر موهای شما می گردد. این ماده دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که پوست سر شما را خنک و دور از آلودگی نگه می دارد و باعث افزایش رشد مو می گردد.

روش مصرف

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که ژل را از برگ آلوئه ورا استخراج نموده و روی موهای خود بمالید. ژل آلوئه ورا ممکن است چسبناک، اما ارزشش را دارد. ژل را به مدت 30 تا 40 دقیقه روی موها قرار دهید و سپس بشویید. بعد از استفاده از ژل می توانید با یک شامپوی ملایم موهایتان را شست و شو دهید.

روغن نارگیل

استفاده از این رایج ترین و قدیمی ترین دستورالعمل برای جلوگیری از موخوره است. این روغن به صاف شدن موها و از بین بردن آلودگی های موجود در پوست سر یاری می نماید. روغن نارگیل به وضوح با تمام مسائل مو از جمله موخوره، کدری و ریزش مو مقابله می نماید.

روش مصرف

باید مو و پوست سر خود را با روغن نارگیل گرم ماساژ دهید و اجازه دهید حدود 1 تا 2 ساعت روی موها بماند و سپس آن را با آب شیر بشویید.

عدس سیاه

عدس سیاه منبع شگفت انگیزی از پروتئین ها، آهن، اسید فولیک، فسفر و فیبر و غیره است. اسید فولیک وظیفه انتقال اکسیژن از خون به فولیکول های مو را بر عهده دارد و در نتیجه کیفیت موهای شما را بهبود می بخشد. شما هم می توانید عدس سیاه را روی موهایتان بگذارید و هم میزان زیادی از آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

روش مصرف

نصف فنجان عدس سیاه و یک قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را به صورت پودر شده در آورده و با هم مخلوط کنید. سپس آن ها را با نصف فنجان کشک ترکیب کنید. این خمیر غلیظ را روی موهای خود بمالید و حداقل یک ساعت قبل از شستشو با شامپوی ملایم، اجازه دهید روی موها باقی بمانند.

منبع: https://food.ndtv.com/beauty/8-amazing-beauty-remedies-for-split-ends-without-getting-a-haircut-1689848

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2042

به "درمان موخوره با این روش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان موخوره با این روش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید