درمان مبتلایان به کرونا با سلول های بنیادی

به گزارش مجله ستاره، محققان استرالیایی یک شرکت باور دارند، روش درمانی سلول های بنیادی آنها می تواند به درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا کمک کند.

درمان مبتلایان به کرونا با سلول های بنیادی

به گزارش خبرنگاران از فارس، محققان استرالیایی یک شرکت باور دارند، روش درمانی سلول های بنیادی آنها می تواند به درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا کمک کند و احتمال ثمربخش بودن آن نیاز است.

پزشکان امیدوار هستند که سلول های بنیادی بتواند سلاحی در مبارزه با کروناویروس باشد؛ شرکت پزشکی Mesoblast از آزمایش 300 نفر برای مشخص اینکه آیا درمان از طریق سلول های بنیادی در بیماران مبتلا به COVID-19 که از التهاب شدید ریه رنج می برند مؤثر خواهد بود یا خیر خبر دادند.

کارن عثمان که هدایت این تیم را برعهده داشت گفت: آنچه در همان بیمار اول دیدیم این بود که در طی چهار ساعت بسکمک از پارامترهای بیماری او چهار ساعت پس از دریافت سلول های بنیادی بهتر شد.

محقق ارشد این پژوهش اضافه کرد: این نتایج مرا برای راه حل جدید درمان کرونا تشویق کرده است، اگرچه تردیدهایی نیز وجود داشته است.

دانشمندان این شرکت از روش سلول درمانی رایونسیل (Ryoncil) خود به صورت تزریق داخل وریدی استفاده کردند.

اگرچه از روش سلول درمانی، معمولاً برای سایر بیماری ها مانند آرتریت روماتوئید استفاده می شود، اما ممکن است در این مرحله قدم دیگری در جهت کمک به بیماران کرونا باشد.

یک بیمارستان در نیویورک این آزمایش را روی 12 بیمار انجام داد و درنهایت 10 نفر از آنها توانستند از دستگاه های تنفسی بی نیاز شوند و شرایط بهبودی را پیدا کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 956

به "درمان مبتلایان به کرونا با سلول های بنیادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان مبتلایان به کرونا با سلول های بنیادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید