دردهای خبرنگاری که بین دردسرهایش گم می گردد

به گزارش مجله ستاره، دردها خبرنگاری در بین سردرگمی بین اخبار گم می گردد و چقدر این قشر مورد اجحاف قرار گرفته است. سختی کارش در هوا، حقوقش بی سر و سامان و کارش هم بی زمان و بی مکان! همه اینها جمعشان می گردد خبرنگار!

دردهای خبرنگاری که بین دردسرهایش گم می گردد

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران سعید پیرزاده؛ روز خبرنگار و یک جهان حرف که فقط 17 مرداد هر سال بر زبان ها جاری می گردد و تازه یادمان می افتد خبرنگاری هم هست. حتی ما خبرنگاران نیز در حق خود جفا بسیار می کنیم چرا که فقط روز خبرنگار است که یادی از دردها و سختی های کارمان می کنیم.

بعد از 10 سال کار خبر، باید شرایط خبرنگاری و روزنامه نگاری را جور دیگری وصف کنم؛ روزنامه نگاری سنتی این روزها جای خود را به سایبر ژورنالیست داده و با حضور شبکه های اجتماعی کار خبرنگاری چند برابر سخت تر و شاید تلخ تر شده است.

ساعت کار برای خبرنگار امروزی دیگر تعریفی ندارد؛ وقت و بی وقت باید در صحنه، برای یافتن اطلاعات حرف ها شنید و برای دانستن مردم جنگید.

از اینها که بگذریم، اتفاق تلخ تر برای امثال من، به وجود آمدن منابع غیر موثق است که هر چی دلشان می خواهد می گویند و چون دروغشان جذاب است بیشتر در بین عموم مورد مقبول قرار می گیرد! دروغی که منتشر می گردد و بعد باید برای اثبات دروغ بودنش هزار خبر منتشر کنیم و پی هزار نفر برویم.

البته درد خبرنگار یکی دوتا نیست؛ دردهایش در بین سردرگمی بین اخبار گم می گردد و چقدر این قشر مورد اجحاف قرار گرفته است. سختی کارش در هوا، حقوقش بی سر و سامان و کارش هم بی زمان و بی مکان! همه اینها جمعشان می گردد خبرنگار!

و در آخر باید گفت برای خبرنگار کوتاه باید نوشت؛ همین هم از سرمان زیاد است که حداقل یک روز از سال، مهم می شویم و پیامک تبریکی دریافت می کنیم! قانع هستیم به همه کوتاهی ها و آرزویمان ثبت اخبار خوب است.

هر چند سالی که گذشت تلخ بود؛ از انتشار اخبار شهادت حاج قاسم عزیزمان تا تلفات وحشتناک کرونا بگذریم به دوستان خودمان می رسیم که دیگر در بین ما نیستند. با همه این تلخی ها آرزویمان رساندن اخبار خوب به گوش مردم است. لحظه شماریم تا خبر مرگ کرونا را ثبت کنیم.

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1216

به "دردهای خبرنگاری که بین دردسرهایش گم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردهای خبرنگاری که بین دردسرهایش گم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید