سفرهای نوروزی به اورامان ممنوع اعلام شد

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران/کردستان در پی تلاش های ملی و منطقه ای برای مقابله با اپیدمی کرونا ویروس، شورای اسلامی شهر هورامان تخت امروز گفت که در ایام نوروز 99 از پذیرش و میزبانی میهمانان نوروزی پرهیز می کند.

سفرهای نوروزی به اورامان ممنوع اعلام شد

این تصمیم براساس مصوبات فرادستی و همچنین مصوبه مورخه 15 اسفند 98 اعضای شورای اسلامی شهر هورامان تخت گرفته شده است.

منطقه اورامان در استان های کردستان و کرمانشاه به جهت چشم اندازهای بکر طبیعی، در فصل بهار از نقاط توریست پذیر این استان ها است.

همزمان با برخی استان های کشور، استاندار کردستان هم دیروز گفت که کردستان در ایام نوروز 99 از پذیرش میمهانان نوروزی معذور است. استان کردستان از استان های آلوده به کرونا ویروس است.

شورای اسلامی شهر هورامان تخت از اینکه ناچار به این تصمیم گیری شده از علاقه مندان به سفر به اورامان پوزش و عذرخواهی کرده و گفته مهمان نوازی جزو لاینفک فرهنگ کهن هورامان بوده و هست ولی نظر به شیوع گسترده بیماری کرونا در سطح کشور و لزوم توجه به توصیه های ایمنی و پیشگیری و به جهت ارج نهادن به سلامت هموطنان عزیز و عمل به توصیه های بهداشتی و پزشکی و امنیتی و براساس مصوبات فرادستی، در ایام تعطیلات نوروزی پیش رو، این شهر و شهروندان از پذیرش میهمانان نوروزی معذور بوده و اقامتگاه ها و خانه های استجاری در منطقه هورامان برای پذیرش میهمانان پیش بینی نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 823

به "سفرهای نوروزی به اورامان ممنوع اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای نوروزی به اورامان ممنوع اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید