درخشش گجت های فناورانه در دوران کرونا

به گزارش مجله ستاره، امسال یکی از سال های پرحادثه در علوم پزشکی و سلامت فردی محسوب می شود و حالا که موج های بعدی کرونا در جهان نمود دارد و همپوشانی آن با سرماخوردگی و آنفلوانزا در زمستان اوضاع را پیچیده تر کرده، گجت های فناورانه می توانند بسیار کارساز باشند. مردم جهان باید علاوه بر سلامت جسم، مراقب سلامت روح خود باشند تا از این بحران عبور کنند.

درخشش گجت های فناورانه در دوران کرونا

در این گزارش کوتاه به بهترین گجت هایی که برای کمک به سلامت روح و جسم مردم جهان در دسترس واقع شده است و می تواند یک هدیه خوب برای سال جاری میلادی باشد اشاره شده است.

- یک ماسک همه کاره: پوشاندن صورت و بینی یکی از بایدهای روزگار کروناست. ازآنجا که بیشتر کاربران به شنیدن موسیقی هنگام راه رفتن عادت دارند و موزیک را پس از لمس گوشی تغییر می دهند یا اینکه به تماس های تلفنی خود پاسخ می دهند امکان ابتلا به کووید19 افزایش می یابد. یک سازنده ماسک تلاش کرده تا این مشکل را حل نماید. سازندگان MaskFone، آن را به هندزفری و دکمه هایی برای کنترل مجهز کرده اند که کاربر می تواند تنها با فشردن دکمه های موجود روی هندزفری این ماسک 49دلاری، مسائل خود را حل نماید.

-شارژر و ضدعفونی کننده گوشی: گوشی ها یکی از آلوده ترین وسایلی محسوب می شوند که ما با خود آن را به خانه می بریم. علاوه بر ویروس کووید19، این گوشی ها ممکن است به انواع باکتری ها نیز آلوده شوند و شما را بیمار کنند. در شرایطی که در فصل شیوع آنفلوانزا قرار داریم احتمالاً یک شارژر که در عین حال می تواند گوشی را با اشعه ماورای بنفش ضدعفونی کند بهترین گزینه به شمار می رود. شارژر وایرلسOblio که در عین حال ضدعفونی کننده هم هست می تواند سلامت اعضای خانواده را تضمین کند. این شارژر که برای بیشتر گوشی های هوشمند مناسب است با بهای 106دلار به فروش می رسد و تا به امروز توجه بسکمک از مردم جهان را به خود جلب کرده است.

-یک خواب راحت: نگرانی های حاصل از شیوع بیماری کرونا بسکمک از افراد را با اختلالات خواب روبرو کرده و تعداد افرادی که شب ها نمی توانند براحتی به خواب بروند درجهان روبه افزایش است. حالا یک شرکت فناوری در اقدامی جالب وسیله ای به نام HoMedics را راهی بازار کرده است. این وسیله هرگونه صدای اضافی و محیطی اتاق را حذف کرده و درمقابل صداهایی آرام را برای کاربر پخش می کند تا آرام به خوابی باکیفیت برود. ازصداهایی که کاربر می تواند برای پخش در اتاق استفاده کند می توان به صدای اقیانوس، باران، شب های تابستان و... اشاره کرد که حس حضور در طبیعت به کاربر القا می شود. این گجت آرامش بخش هم با قیمت 21دلار در سایت آمازون برای فروش موجود است و البته تا به امروز هم فروش خوبی داشته است.

دستبند یادآور یوگا: در روزهای کرونایی که بیشتر مردم جهان مجبور شده اند از رفت و آمد و تجمع پرهیز کرده و در خانه تنها بمانند، برخی با مسائل روحی زیادی روبرو شده اند؛ مسائلی که با کمک ورزش هایی ازجمله یوگا و مدیتیشن می توان بر آنها غلبه کرد. برای حل مسائل این دسته از افراد می توان دستبندهای Muse 2 را پیشنهاد داد. این دستبندها مجهز به سنسورهایی هستند که پس از جمع آوری اطلاعات، آنها را بررسی و تجزیه و تحلیل می کنند تا با توجه به شرایط روحی و جسمی کاربر، میزان پیشرفت وی مورد بررسی قرار بگیرد. اگر در این تجزیه و تحلیل مشخص شود که فرد با مسائلی همراه است یا پیشرفتی نداشته، برنامه روزانه وی ازطریق این دستبند تغییر می کند تا مسائلش کمتر شود. قیمت این دستبند 249دلار است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1334

به "درخشش گجت های فناورانه در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش گجت های فناورانه در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید