دراگون به ایستگاه بین المللی فضایی رسید

به گزارش مجله ستاره، تهران- خبرنگاران- سفینه فضایی دراگون در ایستگاه بین المللی فضایی پهلو گرفت و به این ایستگاه متصل شد.

دراگون به ایستگاه بین المللی فضایی رسید

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی خبرنگاران از خبرگزاری یونایتدپرس، این ماموریت هفدهمین ماموریت فضایی است که توسط شرکت فضایی اسپیس ایکس تحت قرارداد خدمات تجهیز تجاری با سازمان فضایی آمریکا (ناسا) انجام می شود.

سفینه فضایی دراگون بامداد شنبه سوار بر راکت فالکون 9 از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد.

دیوید سنت ژاک فضانورد کانادایی ایستگاه بین المللی فضایی، بامداد دوشنبه با استفاده از بازوی رباتیک این ایستگاه یا Canadarm2، سفینه فضایی دراگون را گرفت و آن را به ایستگاه فضایی بین المللی متصل کرد.

ناسا در فیلم ویدیویی زنده ای از صحنه پهلو دریافت دراگون در ایستگاه بین المللی فضایی، نشان داد که دراگون یکی از شش سفینه فضایی است که هم اکنون در ایستگاه بین المللی فضایی پارک شده است.

سفینه فضایی Northrop Grummans Cygnus که ماه آوریل از ویرجینیا پرتاب شد، دو کپسول سایوز متعلق به روسیه و دو کپسول باری پروگرس Progress متعلق به کشور روسیه، سفینه های فضایی دیگری هستند که هم اکنون در این ایستگاه پارک شده اند.

قرار بود که خدمه ایستگاه بین المللی فضایی بعدازظهر دوشنبه محموله پنج هزار و 500 پوندی بار دراگون را باز کنند. بیشتر این محموله که شامل سه هزار و 400 پوند می شود، شامل تجهیزات علمی حساس هستند.

ناسا گفت که دراگون حدود یک ماه برای تخلیه بار و بارگیری مجدد حدود دو هزار پوند بار برای برگرداندن به زمین، به ایستگاه بین المللی فضایی متصل خواهد ماند.

علمی**2038**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 199

به "دراگون به ایستگاه بین المللی فضایی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دراگون به ایستگاه بین المللی فضایی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید