درآمد بازی های موبایل نینتندو از یک میلیارد دلار گذشت

به گزارش مجله ستاره، شرکت بازی سازی نینتندو تنها چند سال است که به ساخت و عرضه بازی های موبایل روی آورده، ولی توانسته است در همین مدت کوتاه، موفقیت های بسیار بزرگی کسب کند. طبق جدیدترین آمار منتشر شده، درآمد بازی های موبایل نینتندو از 1 میلیارد دلار گذشته است.

درآمد بازی های موبایل نینتندو از یک میلیارد دلار گذشت

نینتندو تنها شش بازی موبایل دارد و بخش بزرگی از این درآمد 1 میلیارد دلاری هم مربوط به یکی از آن هاست. بازی Fire Emblem Heroes توانسته است به تنهایی بیش از نیمی از درآمد حاصل از بازی های موبایل نینتندو را به دست بگیرد. این بازی از زمان عرضه درآمدی 656 میلیون دلاری داشته است؛ یعنی 61 درصد درآمد بازی های موبایل نینتندو مربوط به Fire Emblem: Heroes بوده است.

رتبه دوم فروش متعلق به بازی Animal Crossing Pocket Camp است که توانسته از زمان عرضه، فروشی 131 میلیون دلاری داشته باشد. سومین بازی هم Dragalia Lost است که در رتبه سوم قرار گرفته و 123 میلیون دلار درآمد داشته است.

بازی موبایل ماریو کارت با اینکه بزرگترین عرضه را بین بازی های موبایل نینتندو داشت، تنها توانسته 86 میلیون دلار درآمد برای این شرکت داشته باشد. بازی سوپر ماریو ران هم که از اولین بازی های موبایل نینتندو و اولین حضور ماریو روی پلتفرم های موبایل محسوب می شود، 76 میلیون دلار درآمد داشته. بازی دکتر ماریو هم با درآمد 4.8 میلیون دلاری خود در پایین ترین ربته قرار گرفته است. حتی با در نظر دریافت این موضوع که کمتر از یک سال از عرضه دکتر ماریو می گذرد، باز هم نمی توان عملکرد بسیار ضعیف آن را نادیده گرفت.

از نظر میزان دانلود، بازی های موبایل نینتندو مجموعا 452 میلیون بار دانلود شده اند. بیشترین میزان دانلود هم متعلق به بازی سوپر ماریو ران است که 244 میلیون بار دانلود شده.

اینکه چرا سوپر ماریو ران با اینکه بیشترین میزان دانلود را دارد، ولی در مقایسه با Fire Emblem Heroes فروش بسیار کمتری نموده، به چگونگی فروش آیتم های داخل آن بازمی شود. هر دو بازی سوپر ماریو ران و Fire Emblem Heroes رایگان هستند. سوپر ماریو ران یک مرحله را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می دهد و پس از آن، بازی نماینده ها باید 10 دلار برای آنلاک کردن تمام مراحل بازی پرداخت نمایند. از آن طرف، بازی Fire Emblem Heroes رویه کاملا متفاوتی را پیش گرفته است. این بازی کاملا رایگان است و می توان تمام آن را بدون پرداخت هزینه ای تجربه کرد، ولی بازی نماینده ها می توانند بسته های کارت و آیتم های مختلفی در بازی خریداری نمایند تا بتوانند قهرمان های بیشتری در تیم خود داشته باشند. بسته های کارت بازی Fire Emblem Heroes ساختاری شبیه به لوت باکس دارند و بازی نماینده ها نمی دانند چه قهرمان هایی ممکن است از بسته ها خارج شوند. این سبک بازی ها در شرق آسیا محبوبیت بسیار زیادی دارند و به سبک گاچا (Gacha) شناخته می شوند.

میزان دانلود بازی Mario Kart Tour برابر با 147 میلیون بار است؛ طوری که این رقم 32 درصد کل دانلودهای نینتندو را تشکیل می دهد. از طرف مقابل، تعداد دانلودهای Fire Emblem Heroes فقط 4 درصد بازی های نینتندو را تشکیل داده است. این موضوع از مخاطب کاملا متفاوت بازی ها و تعهد آن ها نسبت به بازی می گوید و مشخصا هم به این نکته اشاره دارد که تعداد دانلود بیشتر، حتما هم به درآمد منجر نمی شود.

منبع: GamesIndustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 776

به "درآمد بازی های موبایل نینتندو از یک میلیارد دلار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد بازی های موبایل نینتندو از یک میلیارد دلار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید