با چه بودجه ای می توان در جزیره کیش مغازه رهن و اجاره کرد؟

به گزارش مجله ستاره، به لطف جاذبه های توریستی و گردشگری مختلف کیش، مانند خلیج فارس، تفریحات آبی، ساحل ماسه ای، غارهای کوچک و بزرگ طبیعی و مصنوعی، بوستان ها و حیات وحش، موزه ها و اماکن تاریخی، کشتی ها و هزاران جای دیدنی دیگر در همه فصول سال، کم و بیش مسافران و گردشگران متعددی در این جزیره به چشم می خورند؛ اما همه زیبایی و جذابیت های این منطقه گرم و زیبا به زیبایی های طبیعی، تاریخی و تفرجگاه های آن محدود نمی شود.

با چه بودجه ای می توان در جزیره کیش مغازه رهن و اجاره کرد؟

یکی از قابل توجه ترین دلایل جذابیت جزیره کیش، وجود مراکز خرید و فروشگاه های مختلفی است که با برندهای معتبر داخلی و خارجی و کالاهایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب پر شده اند. فروشگاه ها و پاساژهای کیش، مانند سایر جاذبه های آن محبوبیت خاص خود را دارند. به طوری که بسیاری افراد سالی چند نوبت برای خرید برخی اجناس مورد نیاز خود به کیش سفر می کنند. این موضوع باعث شده است که مراکز خرید و پاساژهای کیش بین صاحبان کسب و کار مورد توجه خاصی قرار بگیرد. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال خرید، رهن یا اجاره واحد تجاری در مراکز خرید، پاساژها و مناطق اقتصادی کیش هستند. در این مطلب ضمن معرفی برخی پاساژها و مراکز خرید کیش به بررسی قیمت خرید، رهن یا اجاره مغازه در این جزیره دوست داشتنی خواهیم پرداخت. بنابراین در صورتی که قصد شروع یک فعالیت اقتصادی در این جزیره را دارید، مطالعه این مطلب برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

آیا اجاره یا رهن فروشگاه در جزیره کیش سودمند است؟

با توجه به اینکه جزیره کیش از مناطق آزاد ایران محسوب می شود، صندلی اقتصادی بسیار خوبی داشته و شرایط ایده آلی برای سرمایه گذاری و شروع کسب و کار محسوب می شود. این منطقه نسبت به شهر و استان هایی که در گروه مناطق آزاد به شمار نمی آیند، مزایایی نظیر معافیت های اقتصادیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، عدم وجود تشریفات ارزی، اداری و مقررات دست و پاگیر، سهولت و تسریع در فرآیندهای صادرات، واردات و… دارد. بدیهی است که سرعت رشد و رونق در این منطقه بیش از سایر شهرها خواهد بود. این موضوع یکی از دلایل اصلی برای توضیح توسعه کنونی جزیره کیش محسوب می شود؛ بنابراین افراد زیادی به دنبال رونق فعالیت های اقتصادی خود در این منطقه هستند. در نتیجه جای تعجب ندارد که نسبت به مساحت جزیره کیش فروشگاه ها، مغازه ها، پاساژها و مراکز خرید متعددی در این منطقه وجود داشته باشد. می توان گفت در صورتی که بودجه کافی برای رهن یا اجاره واحد تجاری و تامین کالای آن را دارید، جزیره کیش گزینه خوبی برای شما خواهد بود؛ اما برای آنکه بدانید خرید، رهن یا اجاره فروشگاه در جزیره کیش به چه بودجه ای نیاز دارد، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

یک مغازه در خیابان یا فروشگاهی در پاساژ؟

پاساژها و فروشگاه های مختلفی در کیش وجود دارد که هریک مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ بنابراین پیش از اقدام به رهن یا اجاره محل مورد نظر، باید بدانید چه برنامه ای برای کسب و کار خود دارید؟

آیا می خواهید فروشگاهی در پاساژ داشته باشید یا یک واحد تجاری در خیابان را ترجیح می دهید؟ در ادامه برخی از مزایا و معایب فروشگاه های پاساژ و خیابان را بررسی می کنیم.

انتخاب های محدود یا نامحدود

جزیره کیش بیش از 20 پاساژ بزرگ دارد که به طور تقریبی می توان گفت فروشگاه های همه آن ها دایر هستند و روزانه افراد زیادی از آن ها خرید می کنند؛ بنابراین در صورتی که قصد رهن یا اجاره فروشگاه در پاساژ و مراکز خرید را داشته باشید، احتمال دارد انتخاب های محدودی پیش پای شما باشد. برای مثال ممکن است فروشگاه مورد نظر در طبقه دلخواه شما نباشد، بیش از حد کوچک باشد، شرایط مورد نیاز شما را نداشته باشد و… در نتیجه می توان گفت یکی از معایب واحدهای موجود در پاساژ محدودیت در گزینه های موجود است. البته این محدودیت گاهی برای مغازه های واقع در بازارچه یا خیابان بورس محصولات خاص هم وجود خواهد داشت؛ اما باز هم برای رهن یا اجاره مغازه های پاساژ محدودیت بیشتری دارید.

موقعیت مکانی

فروشگاه های موجود در پاساژ، موقعیت مکانی بهتری نسبت به خیابان یا بازارچه دارند؛ چرا که در همه پاساژها محیط مناسبی برای مشتریان فراهم شده است که موجب می شود افراد با انرژی و حوصله بیشتری، زمان بیشتری را برای خرید در پاساژ بماند. وسایل سرمایشی، نیمکت ها و صندلی های موجود در سالن ها و راهروهای پاساژ، آب خوری، دستگاه های فروش نوشیدنی، موزیک ملایم، دکه های فروش خوراکی و… از مزایایی هستند که باعث احساس راحتی مشتریان شده است. بنابراین افراد بدون احساس گرما، گرسنگی یا خستگی، سر فرصت در پاساژ گشت می زنند. درحالی که مغازه های خیابان در گرما و آفتاب تند جزیره کیش، شانس کمتری برای جذب مشتری خواهند داشت.

هزینه

بیشتر اوقات اجاره مغازه یا فروشگاه در پاساژها به دلیل راحتی و امنیت بیشتر به نسبت مغازه ها، هزینه های بیشتری برای افراد خواهد داشت؛ البته بسیاری از مغازه ها نیز به دلیل موقعیت مکانی خاص خود، قیمت های بسیار بالایی دارند؛ اما در مجموع مغازه های موجود در پاساژ، شرایط بهتر و قیمت گران تری دارند.

میزان دسترسی

اگر مغازه مورد نظر شما در بورس خاصی از کالاها یا کنار بازارچه ها باشد، دسترسی راحتی خواهد داشت؛ اما فروشگاه های واقع در خیابان های دیگر، شانس کمتری برای دیده شدن دارند؛ چرا که جهت رفت و آمد اتوبوس یا تاکسی به سایر محل ها کمتر است و افراد خود را به زحمت نخواهند انداخت. در صورتی که فروشگاه های موجود در پاساژ به لطف نام و اعتبار پاساژ به راحتی در دسترس قرار می گیرند و افراد برای دسترسی به پاساژها هزینه های رفت و آمد را پرداخت خواهند کرد. در نتیجه برای انتخاب محل کسب و کار خود باید به این موارد توجه کنید؛ به این ترتیب ضمن در نظر گفتن بودجه خود، می توانید با سبک و سنگین کردن شرایط انتخاب بهتری داشته باشید.

قیمت رهن و اجاره فروشگاه در جزیره کیش

پس از بررسی موارد مختلف درباره فروشگاه های موجود در بازار، پاساژ یا سایر خیابان های جزیره کیش، بد نیست قیمت رهن و اجاره مغازه را در برخی از مناطق کیش با هم بررسی کنیم:

  • بازار سنتی صفین در منطقه صفین کیش بسیار معروف است و روزانه گردشگران و بومیان زیادی برای خرید مایحتاج روزمره به این بازار سنتی می فرایند؛ بنابراین داشتن مغازه ای در نزدیکی این بازار می تواند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد. در حال حاضر یک مغازه 27 متری در نزدیکی بازار صفین کیش در طبقه همکف برای اجاره قیمتی برابر با 50 میلیون تومان پول پیش و 2 میلیون تومان اجاره ماهانه دارد.
  • مرکز خرید گلستان که بیشتر برای عرضه پوشاک است، یکی از مراکز قدیمی جزیره کیش به شمار می آید که از سال 1357 مورد بهره برداری قرار گرفته است. درحال حاضر نرخ اجاره مغازه ای یکصد متری در این مرکز خرید به یکصد میلیون تومان پیش پرداخت و ماهانه 15 میلیون تومان پرداخت اجاره نیاز دارد.
  • بازار بین المللی ونوس نیز در گروه بازارهای قدیمی کیش قرار گرفته است. این بازار که از سال 1375 تاسیس شده، محلی برای عرضه انواع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و آشپزخانه، مواد غذایی و… است. در حال حاضر، اجاره یک مغازه 62 متری در طبقه همکف این بازار، قیمتی برابر با 25 میلیون تومان پول پیش و 6.5 میلیون تومان کرایه ماهانه دارد.
  • منطقه مرکز تجاری کیش هم از دیگر مناطق تجاری این جزیره محسوب می شود که همیشه از مسافران و گردشگران پر بوده است. اجاره یک واحد تجاری در این مرکز خرید، هزینه ای برابر با 40 میلیون تومان پیش پرداخت و ماهانه 7/1 میلیون تومان خواهد داشت.
  • از دیگر بازارهای قدیمی و معروف جزیره کیش، بازار زیتون است که از سال 1376 احداث شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است. این بازار محلی برای عرضه و فروش انواع پوشاک، عطر و ادکلن، لوازم خانگی و… به مشتریان و گردشگران است. هزینه لازم برای رهن کامل یک واحد تجاری 35 متری در بازار زیتون برابر با یکصد میلیون تومان است. با این مبلغ نیازی به پرداخت اجاره ماهانه نخواهید داشت.
  • بازار پانیذ کیش بین دو پاساژ پردیس 1 و پردیس 2 قرار گرفته و اجناسی چون کیف، کفش، پوشاک، صوتی تصویری، تلفن همراه و… در آن خرید و فروش می شود. در حال حاضر رهن کامل یک واحد تجاری 15 متری در این بازار در حدود 120 میلیون تومان است. با توجه به رهن کامل این واحد، در صورت پرداخت ودیعه، اجاره ماهانه دریافت نخواهد شد.
  • منطقه نوبنیاد کیش، از مناطق مسکونی جزیره محسوب می شود. واحدهای تجاری این منطقه در پاساژ یا بازارچه قرار نگرفته اند. هزینه اجاره یک واحد تجاری 30 متری در منطقه نوبنیاد کیش به پیش پرداخت 30 میلیون تومانی و اجاره ماهانه 4 میلیون تومان نیاز دارد.
  • از مناطق بسیار گران قیمت کیش، مناطق ساحلی آن است. چرا که این منطقه به دلیل مجاورت با دریا به مشتریان بسیاری دسترسی داشته و شانس فروش بسیار بالایی دارد. در حال حاضر یک فروشگاه 15 متری در میدان ساحلی جزیره کیش با قیمت 450 میلیون تومان برای رهن کامل واگذاری می شود. همچنین مغازه ای در مناطق مرکزی کیش، قیمتی برابر با 35 میلیون تومان به عنوان ودیعه و اجاره ماهانه 4 میلیون تومان دارد.

به این مقاله از خبرنگارن چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 997

به "با چه بودجه ای می توان در جزیره کیش مغازه رهن و اجاره کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با چه بودجه ای می توان در جزیره کیش مغازه رهن و اجاره کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید