فیل اسپنسر وجود یک کنسول ایکس باکس ابری و مبتنی بر استریمینگ را تکذیب کرد
به گزارش مجله ستاره، فیل اسپنسر (Phil Spencer) - رئیس ایکس باکس و بخش بازی مایکروسافت - تایید کرد که این شرکت روی کنسولی مخصوص استریم بازی ها کار نمی کند.
شایعات قبلی حاکی از این بود که نسل بعدی کنسول های مایکروسافت - که پروژه اسکارلت (Project Scarlett) نام دارد - مشتمل بر دو نسخه رده بالا، و یک کنسول ابری با توانایی محاسباتی محدود خواهد بود. کنسولی که به شکل محلی تنها توان اجرای محاسباتی ساده از قبیل ورودی کنترلرها، پردازش تصویر، و رصد اشتباهات محاسباتی را خواهد داشت. فیل اسپنسر در جریان مصاحبه ای با گیم اسپات (Gamespot) تاکید نمود:
در حال حاضر ما برنامه ای برای یک کنسول مخصوص استریم بازی ها نداریم. مقصد استریم ما گوشی داخل جیب شماست، و نگاه ما به کنسول، دستگاهی است که به شما اجازه می دهد بازی ها را بطور محلی اجرا کنید.
به نظر می رسد که برنامه های قبلی مایکروسافت برای عرضه کنسولی ثانویه، به دلیل نگرانی های توسعه دهندگان، و تمرکز بیشتر بر پروژه xCloud، کنار گذاشته شد. پس از معرفی این سرویس در مراسم E3 سال جاری، مایکروسافت در حال حاضر اجرای آزمایشی این پروژه را در دست دارد. انتظار می رود که یک بتای عمومی از این سرویس در ماه اکتبر برگزار شود، که طی آن، هواداران ایکس باکس امکان استریم کردن و ادامه دادن برخی از بازی ها را روی گوشی خود پیدا خواهند کرد.
پروژه اسکارلت مایکروسافت در زمان عرضه در تعطیلات سال آینده، مشتمل بر گرافیک 8K، واحد ذخیره سازی SSD، و پشتیبانی از تکنولوژی Ray-Tracing خواهد بود. مایکروسافت در این کنسول از یک پردازنده سفارشی بر مبنای معماری ZEN 2 و نیز Radeon RDNA شرکت AMD استفاده نموده است. پردازنده ای که مطابق گفته های مایکروسافت چهار برابر قوی تر از پردازنده ایکس باکس وان ایکس خواهد بود. علاوه بر آن، مایکروسافت از رم های سریع GDDR6 استفاده خواهد نمود، و تمرکز خود را بر بهبود نرخ فریم خواهد گذاشت. بازی هیلو: اینفینت (Halo: Infinite) اولین بازی تایید شده این کنسول است که همزمان با عرضه آن منتشر خواهد شد.
منبع: Verge
منبع: دیجیکالا مگ