خدمت سربازی و بیمه شرکت های خلاق باید مورد حمایت قرار گیرد

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی بابائی کارنامی نماینده مردم از حوزه انتخابیه ساری در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: تلاش مجلس و نمایندگان این است که بیشترین حمایت ممکن برای توسعه کمی و کیفی فعالیت های خلاق، دانش بنیان و فناور را در بستر قانون گذاری تخصیص دهد.

خدمت سربازی و بیمه شرکت های خلاق باید مورد حمایت قرار گیرد

وی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص اقدامات ارزشمندی انجام داده است. بدون شک مجلس از هر طرحی در راستای حمایت بیشتر از شرکت های خلاق و دانش بنیان حمایت می کند.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: البته باید پذیرفت که کشور ما در این زمینه هنوز در اول راه واقع شده است و علی رغم تمام کارهای ارزشمندی که انجام گرفته است، هنوز کار برای انجام دادن زیاد هست و باید اقدامات بسیاری انجام دهیم تا زیست بوم نوآوری در کشور به درختی بسیار تنومند و ریشه دار تبدیل شود. لازمه اینکار همکاری همه دستگاه ها و نهادهای کشور است.

وی با تاکید بر نقش ارزنده شرکت های خلاق در زیست بوم نوآوری کشور، گفت: این شرکت ها به حمایت بیش تری نیاز دارند و باید همه شرکت های نوآور و خلاق زیر چتر و پوشش یک سبد حمایتی کامل قرار گیرند. باید مسئله بازار فروش محصولات خلاق و نوآور را سامان بخشی کرد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله دیگر این است که نباید فقط به حمایت های مالی و تسهیلاتی بسنده کرد. معتقدم دولت باید صفر تا صد بحث بیمه فعالان فناور و خلاق را متقبل شود و سهم بیمه کارگری و کارفرمایی شرکت های خلاق و دانش بنیان را بپردازد.

عضو فراکسیون سهام عدالت افزود: مسئله دیگر خدمات سربازی است، فعالان صنایع نرم و خلاق می توانند در شرکت های نوآور خود خدمات بسیاری به ایران اسلامی عرضه کنند و اگر مسئله خدمت سربازی آنها در قالب قانون حل شود، می توانند دامنه این خدمات را گسترده تر کنند. مدیران دستگاه های اجرایی نیز باید به لحاظ تقنینی خیالشان راحت باشد و باید بتوانند حتی با ترک تشریفات خرید محصولات خلاق و دانش بنیان را جایگزین کالاهای وارداتی کنند.

بابائی با اشاره به اهمیت نقش شرکت های خلاق و دانش بنیان در اقتصادهای محلی، گفت: استان مازندران و ساری هم از پتانسیل بسیار بالای برای میزبانی از شرکت های خلاق و دانش بنیان برخوردار هستند.

وی با بیان این که باید برنامه ریزی برای حمایت از این شرکت ها به صورت منطقه ای صورت گیرد و بر اساس پتانسیل و نیازهای هر منطقه باشد، ادامه داد: نمی توان یک نسخه واحد را برای همه منطقه ها کشور تجویز کرد. در حال حاضر مازندران در زمینه گیاهان دارویی، خدمات، برخی رشته های صنعتی، حمل و نقل، صادرات، کشتی رانی و چندین حوزه دیگر از پتانسیل های بسیار خوبی برخوردار است و امیدوار هستیم خدمات دهی به فعالان خلاق، نوآور و دانش بنیان در این منطقه از کشور نیز روز به روز گسترده تر شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1873

به "خدمت سربازی و بیمه شرکت های خلاق باید مورد حمایت قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمت سربازی و بیمه شرکت های خلاق باید مورد حمایت قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید