خبر خوش؛ پیروز دیالیز شد ، مادر پیروز باردار است ، آخرین شرایط درمان پیروز

به گزارش مجله ستاره، رییس بیمارستان دامپزشکی مرکزی گفت: دیالیز پیروز توله یوز پردیسان شروع شده و در حال اجرا است اما خبر خوب اینکه مادر پیروز دوباره باردار است.

خبر خوش؛ پیروز دیالیز شد ، مادر پیروز باردار است ، آخرین شرایط درمان پیروز

به گزارش خبرنگاران، امیر مرادی در ویدیویی درباره شرایط پیروز شرح داد: بعد از اینکه پیروز به بیمارستان منتقل شد، با اقدامات اجرا شده سعی کردیم علایم بالینی و فیزیولوژیک حیوان را ثابت نگه داریم.

وی گفت: شرایط خوب نبود بلافاصله اقدامات درمانی را آغاز کردیم و در پنج روز گذشته سعی شد شرایط آنزیم کلیوی و عوارض ناشی از بالا رفتن آن کنترل گردد که آن را مدیریت کردیم.

مرادی اضافه کرد: در هر حال امروز شرایط پیروز خوب نبود، سیری که در مسایل کلیوی می دیدیم رو به کاهش بود و از امروز آنالیز ها نشان می دهد مجدداً آنزیم ها بالا رفته و شرایط بالینی حیوان مساعد نیست.

وی ادامه داد: در ابتدا مساله دیالیز از اینجا آغاز شد که از من پرسیدند آیا گزینه ای وجود دارد که بگردد انجام داد؟ شرحی که دادم این بود که در ارتباط با حیوانات خانگی مانند سگ و گربه در این شرایط یکی از گزینه ها بحث دیالیز است اما در خصوص پیروز به رغم اینکه اکنون مرکزی این کار را انجام نمی دهد اما همه امکانات از جمله دستگاه دیالیز در دسترس است اما اینکه حیوان شرایط انجام این کار را دارد باید سنجیده گردد.

مرادی گفت: بنابراین ارزیابی ها انجام و جمع بندی این شد که به دلیل های مختلف دیالیز برای حیوان خطرناک است و از آنجا که مادرش ایران هم باردار است، از این رو امکان خونگیری از ایران هم ممکن نبود چون امکان داشت به حیوان شوک وارد گردد. اما بعد از انجام یک سری اقدامات، جمع بندی امروز این بود که اکنونن زمانی است که می توان پیروز را دیالیز کرد و با همکاری تیم داخلی و جراحی بیمارستان دامپزشکی مرکزی و دامپزشک سازمان حفاظت محیط زیست ابن کار در حال اجرا است.

رییس بیمارستان دامپزشکی مرکزی تاکید نمود: البته انجام این کار الزاما به معنای این نیست که با انجام دیالیز می توانیم مشکل کلیوی پیروز را برطرف کنیم، هر پیش فرضی متعاقب این اقدام برای ما محفوظ است حتی ممکن است حیوان را که اکنون شرایط مناسبی ندارد حین انجام دیالیز از دست بدهیم. اما همه کوشش خود را می کنیم که ریسک را به حداقل برسانیم و بتوانیم با اقدامات اجرا شده، آنزیم های کلیوی را به حد استاندارد نزدیک کنیم تا درمان خاصی که تمرکزشان بر راه اندازی مجدد کلیه و تنظیم آنزیم ها است فرصت عمل کردن داشته باشند.

پیروز توله یوز ایرانی که به همراه دو برادر دیگرش 10 اردیبهشت ماه در توران به جهان آمده بودند حال خوشی ندارد و پنجشنبه هفته گذشته به بیمارستان دامپزشکی مرکزی منتقل شد.

البته دو برادر پیروز در روزهای ابتدایی تولد تلف شدند و پیروز اکنون 10 ماهه است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1401 بروزرسانی: 9 اسفند 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2206

به "خبر خوش؛ پیروز دیالیز شد ، مادر پیروز باردار است ، آخرین شرایط درمان پیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش؛ پیروز دیالیز شد ، مادر پیروز باردار است ، آخرین شرایط درمان پیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید