خبرنگاران استان ایلام از شرایط قرمز کرونا خارج شد

به گزارش مجله ستاره، ایلام - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: این استان با توجه به کاهش تعداد بستری ها که یکی از شاخص های رنگبندی کرونایی است از شرایط قرمز خارج شد.

خبرنگاران استان ایلام از شرایط قرمز کرونا خارج شد

دکتر محمد کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از مجموع 11 شهرستان این استان شهرستان های هلیلان، سیروان، بدره و دهلران در شرایط زرد و شهرستان های ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، دره شهر، آبدانان و چرداول در شرایط نارنجی قرار دارند.

وی با تاکید بر ادامه رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، یادآور شد: خارج شدن استان از شرایط قرمز به منزله انتها کرونا و کنار گذاشتن پروتکل ها و فاصله اجتماعی نیست.

وی تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن زمستان و کاهش بیشتر دمای هوا، مردم باید توجه بیشتری به سلامت خود داشته باشند و در رعایت دستور العمل ها دقت کنند چرا که فاصله شرایط های کرونا بسیار کم و با کوچکترین عدم رعایت به حالت قرمز بازمی گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در 24 گذشته 28 مورد ابتلا به کرونا در استان ثبت شد و تعداد مبتلایان به 23 هزار و 288 نفر رسید.

دکتر کریمیان با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم سبب کاهش ابتلا به کرونا شده است، اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته 6 فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت شده و تعداد فوتی ها تا به امروز به 627 نفر افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در 24 ساعت گذشته 14 مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند و هم اکنون تعداد بستری های موجود 100 نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از 14 بستری جدید 6 مورد مربوط به ایلام، سه مورد مربوط به دره شهر، یک مورد دهلران، یک مورد چرداول، یک مورد ایوان، یک مورد مهران و یک مورد نیز مربوط به ملکشاهی است.

به گفته دکتر کریمیان، تا به امروز 21 هزار و 872 مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1365

به "خبرنگاران استان ایلام از شرایط قرمز کرونا خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استان ایلام از شرایط قرمز کرونا خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید