افزایش 135 درصدی ترددهای درون شهری نسبت به هفته قبل

به گزارش مجله ستاره، تهران(پانا) - فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در تهران، از افزایش ترددهای درون شهری نسبت به هفته قبل اطلاع داد و گفت شرایط تهران نگران کننده است.

افزایش 135 درصدی ترددهای درون شهری نسبت به هفته قبل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی در گفت و گوی زنده با بخش خبری، اظهار کرد: در 48 ساعت اخیر شاهد ازدحام و شلوغی قابل توجهی بودیم؛ بر اساس گزارش ها تردد مرکزی و درون شهری نسبت به هفته قبل 135 درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه پارسال 6 درصد رشد داشته است.

وی همچنین ادامه داد: در میزان استفاده از مترو نسبت به هفته قبل 39 درصد افزایش را شاهد بودیم و فقط در ترددهای درون شهری ساعت 21 شب تا 4 صبح نسبت به هفته قبل 12 درصد کاهش گزارش شده است.

به گفته فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در تهران، اگرچه بخشی از این شلوغی ممکن است متاثر از تغییرات آب و هوا باشد اما این آمار نگران کننده است. به نظر می رسد شرایط در تهران هشدار دهنده است.

زالی توضیح داد: در 24 ساعت اخیر 80 نفر فوت شدند که از این تعداد 52 نفر PCR مثبت بودند. همچنین 378 بیمار بستری جدید گزارش شده است که از این تعداد 132 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند. بالغ بر 5 هزار و 400 بیمار سرپایی جدید به بخش بهداشت و درمان مراجعه کردند. در مجموع 3470 بیمار در بخش های درمانی بستری هستند که از این تعداد1320 نفر در بخش مراقبت ویژه هستند. همچنین به طور کلی 395 بیمار شرایط نامناسب تنفسی دارند.

وی گفت: تاثیر ازدحامی که روزهای اخیر در سطح شهر با آن روبرو بودیم در تغییر شاخص بستری بیمارستانی و مرگ و میر ممکن است تا دو هفته دیگر نیز نمایان نگردد.

وی با اشاره به شروع طرح محله محوری در تهران، پیشبرد این طرح را نیازمند همکاری مردم دانست و اضافه نمود: امکان ردیابی سریع و قرنطینه سازی هوشمند بیماران در قالب این طرح می تواند به عنوان یک مداخله اجتماعی تاثیرگذار باشد.

زالی با بیان اینکه پیش بینی می گردد با شروع فصل زمستان با آمار رو به افزایش ابتلا رو به رو باشیم، اضافه نمود: بر اساس مطالعات منتشر شده عظیم ترین سهم در انتقال بیماری را دورهمی های کوچک خانوادگی داشته است. به همین علت باید به خانواده های ایرانی با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا هشدار داد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1359

به "افزایش 135 درصدی ترددهای درون شهری نسبت به هفته قبل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 135 درصدی ترددهای درون شهری نسبت به هفته قبل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید