حمله به یکی از اعضا حمله به همه اعضا است

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، شورای همکاری خلیج فارس پس از نشست سران خود در ریاض در بیانیه پایانی تاکید نمود که هرگونه حمله به یکی از کشورهای عضو این سازمان، حمله به تمامی اعضای آن تلقی خواهد شد.

حمله به یکی از اعضا حمله به همه اعضا است

در بیانیه پایانی چهل و دومین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس که به وسیله نایف فلاح الحجرف دبیر این شورا قرائت شد، سران کشورهای عربستان سعودی، امارات، قطر، کویت، عمان و بحرین بر ماده 2 توافقنامه دفاع مشترک تاکید کردند که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هرگونه حمله به یکی از اعضا را حمله به همه اعضا می داند و هرگونه تهدید به یکی از اعضا را تهدید برای همه اعضا تلقی می نماید.

در این بیانیه بعلاوه ابراز امیدواری شده است که دولت نو ایران نقش مثبتی در کاهش تنش ها و اعتمادسازی با شورای همکاری داشته باشد.

این بیانیه بعلاوه بر اهمیت مشارکت اعضای شورای همکاری خلیج فارس در هرگونه مذاکرات بین المللی با ایران تاکید نموده است.

در این اجلاس بعلاوه آنچه در خصوص تعهد کشورهای عضو به اقدام جمعی برای مقابله با همه تهدیدها و چالش ها تصریح شده بود، تنو شد. در بیانیه پایانی اجلاس بر اهمیت و ارتقای نقش زنان، جوانان و تحول دیجیتال در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تاکید شد.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امشب در سخنرانی مراسم افتتاحیه چهل و دومین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس ادعا کرد از کوشش های نماینده سازمان ملل در امور یمن برای ایجاد راهکار برای حل سیاسی بحران این کشور حمایت می نماید. بن سلمان به نیابت از پادشاه عربستان در این نشست سخنرانی کرد.

محمد بن سلمان همچون سال های قبل به لفاظی علیه ایران پرداخت و گفت: باید با برنامه موشکی و هسته ای ایران در راستای تحقق ثبات منطقه ای برخورد گردد.

چهل و دومین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سه شنبه شب در ریاض و بدون حضور نواف آل احمد الجابر امیر کویت و هیثم بن طارق سلطان عمان برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1959

به "حمله به یکی از اعضا حمله به همه اعضا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله به یکی از اعضا حمله به همه اعضا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید