جت تجاری مدرن ایرباس با نام ACJ 220 معرفی گردید

به گزارش مجله ستاره، ایرباس از یک جت تجاری مبتنی بر هواپیمای مسافربری محبوب A220 و با طراحی کابین داخلی اختصاصی رونمایی کرد تا بتواند سهم خود را در این بازار گسترش دهد.

جت تجاری مدرن ایرباس با نام ACJ 220 معرفی گردید

این هواپیما که توسط زیرمجموعه جت های تجاری ایرباس (Airbus Corporate Jets) ساخته شده ACJ 220 نام دارد. یک ماشین رویایی پیشرفته با فضای داخلی چشم نواز و تطبیق شده که ایرباس میخواهد به یاری آن بازار جت های تجاری خود یعنی Xtra Large Bizjet را توسعه دهد.

برای بیشتر افراد داشتن جایگاه در یک جت تجاری تجربه ای است که فقط می توان رویای آن را داشت اما این هواپیماها بخشی از دارایی کسب وکارهای عظیم و سبک زندگی میلیونرها به شمار می فرایند. اکنون ایرباس بیش از گذشته به حضور در چنین بازاری فکر می نماید.

  • ایرباس از طرح مفهومی هواپیماهای هیدروژنی خود رونمایی کرد

معینات ACJ 220

جت تجاری جدید ایرباس یک طراحی قوی بر اساس هواپیمای محبوب A220-100 است. A220 که در سال 2016 (1397 خورشیدی) معرفی گردید، با توجه به ترکیب راحتی مسافر، نویز کم و صرفه های مالی، به سرعت به یک هواپیمای جت باریک پیکر کاربردی برای خطوط هوایی تبدیل شد. اکنون این هواپیما در قالب ACJ 220 به عنوان یک جت تجاری در دسترس است و می خواهد بازار پروازهای خصوصی را هم از آن خود کند.

بنو دیفورج (Benoit Defforge) رئیس ACJ در بیانیه ای گفت: ما مفتخریم که با راه اندازی ACJ 220 محصولات خانواده ACJ را گسترش دهیم. این هواپیما ترکیبی از برد قاره ای، فضای شخصی بی مانند و راحتی برای همه مسافران است. این جدیدترین بستر فناوری، صرفه مالی بی نظیر و قابلیت اطمینان بالا را ارائه می دهد. با جذابیتی که این هواپیما برای سفارش دارد، ما شاهد تقاضای امیدوار نماینده ای برای این هواپیما در بازار روبه رشد هواپیماهای تجاری هستیم.

ACJ TwoTwenty از نظر فضای پارک و باند فرودگاهی، همان الزامات دیگر هواپیماهای رقیب را دارد؛ این یعنی در عین حال که سه برابر فضای داخلی و یک سوم هزینه عملیاتی کمتر از رقبا ارائه می دهد، می تواند از همه امکانات معمول بازار جت های تجاری استفاده کند.

طراحی و بازدهی بالای A220 که الهام بخش طراحی ACJ 220 است، باعث شده این بیزنس جت است بردی بیش از 10000 کیلومتر داشته باشد. به گفته ایرباس برد این هواپیما 10500 کیلومتر (5600 ناتیکال مایل) است که به آن امکان می دهد تا 12 ساعت یا بیشتر بدون توقف پرواز کند.

کابین داخلی

هرچند ایرباس نمونه ای از ظاهر داخلی این هواپیما را هم ارائه داده است اما به گفته این شرکت، طراحی داخلی کابین ACJ 220 به درخواست مشتریان بستگی دارد. این هواپیما به همراه کاتالوگ انعطاف پذیر برای طراحی کابین ارائه می گردد و به صاحبان جدید آن اجازه می دهد تنظیمات دلخواه خود را برای این جت تجاری معین نمایند.

به عنوان استاندارد در هواپیمای تجاری جدید ایرباس می توان به نورپردازی LED بی نظیر و همچنین پنجره های الکتروکروماتیک اشاره نمود. همچنین اتصال اینترنت این هواپیما نسبت به رقبا دوبرابر بهتر است و WiFi در سراسر کابین دردسترس خواهد بود.

مشتریان می توانند از فضای وسیع درونی که 73 مترمربع است، استفاده نمایند. این فضا در شش بخش VIP تقسیم می گردد که چیدمان آن متناسب با نیازهای خریداران قابل تنظیم است. ایرباس می گوید که این هواپیما به راحتی می تواند 18 مسافر را با فضای کاری، صرف غذا، استراحت و خواب درون خود جای دهد.

ایرباس برای ساخت این هواپیما با شرکت کوملوکس (Comlux) هم همکاری می نماید. این شرکت سال هاست که فضاهای داخلی VIP را طراحی و به روز می نماید و به عنوان طراح انحصاری فضای داخلی 15 هواپیمای نخست ACJ 220 انتخاب شده است.

ایرباس قیمت دقیق هواپیمای تجاری ACJ 220 را به صورت عمومی اعلام ننموده اما اشاره نموده که قیمت آن از هواپیماهای تجاری دوربرد موجود کمتر است. برای نمونه هواپیمای بمباردیه 7500 با بردی بیشتر از هواپیمای ایرباس، 72 میلیون دلار قیمت دارد.

ایرباس که حضور پررنگی در صنعت هواپیماهای مسافربری دارد، اکنون با معرفی هواپیمای تجاری تازه خود می خواهد سهم خود را در این بازار اختصاصی هم گسترش دهد. موضوعی که با فروش 6 ففرایند از آن در نخستین روز معرفی، می تواند به آن امیدوار باشد.

  • کابین چشم نواز هواپیمای فالکون 6X جایزه برتر طراحی داخلی را کسب کرد

عکس کاور: نمای بیرونی هواپیمای جت تجاری ACJ 220

Credit: Airbus

منبع: SimpleFlying

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1240

به "جت تجاری مدرن ایرباس با نام ACJ 220 معرفی گردید" امتیاز دهید

1 کاربر به "جت تجاری مدرن ایرباس با نام ACJ 220 معرفی گردید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جت تجاری مدرن ایرباس با نام ACJ 220 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید