ثبت جهانی کونگ فو به نام ایران مهمترین رسالت این فدراسیون است

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس فدراسیون کونگ فو گفت: ثبت جهانی این رشته ورزشی به نام ایران رسالت مهم این فدراسیون است.

ثبت جهانی کونگ فو به نام ایران مهمترین رسالت این فدراسیون است

حیدری در جلسه انتخاب رئیس هیات کونگ فوی خراسان شمالی که در بجنورد در تاریخ هشتم مهر ماه برگزار گردید، اظهارکرد: برای رسیدن به این هدف باید جامعه این رشته ورزشی پشت یکدیگر باشند و برای رسیدن به این هدف باید آدم های قوی باشیم.

وی اضافه نمود: در حال حاضر با افتخار می توانم بگویم که کمیته ملی المپیک 60 کشور دنیا ما را پذیرفته اند.

حیدری ادامه داد: متاسفانه تا به امروز هیچ رشته ورزشی به نام ایران به ثبت نرسیده است و حاکمیت در پی آن است تا یک رشته ورزشی را به نام ایران به ثبت برساند که ما در کوشش هستیم تا این امر را برای رشته ورزشی کونگ فو انجام دهیم اما کار سخت و طاقت فرسایی است.

وی توضیح داد: بعلاوه در آستانه برگزاری مسابقات قهرمانی دنیا هستیم و خوشبختانه تا به امروز 101 کشور برای حضور در این رویداد ورزشی اعلام آمادگی نموده اند.

رئیس فدراسیون کونگ فو با اشاره به اینکه این فدراسیون در سال 90 منحل و با رشته ورزشی دیگری ادغام شد، اعلام کرد: اگر همراهی و هم دلی ورزشکاران این ورزشکاران در حال حاضر وجود نداشته باشد، ممکن است دوباره به همان شرایط بازگردیم.

وی تاکیدکرد: در حال حاضر کمیته المپیک ما را پذیرفته و ردیفی هم قرار داده است، بنابراین باید برای این رشته ورزشی نگاهمان وسیع باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1814

به "ثبت جهانی کونگ فو به نام ایران مهمترین رسالت این فدراسیون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی کونگ فو به نام ایران مهمترین رسالت این فدراسیون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید