توسعه فعالیت های ورزشی در روستاهای استان قزوین جدی گرفته شود

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران، دومین جلسه شورای ورزش استان قزوین پیش از ظهر شنبه با حضور زاهدی استاندار، داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، عباس علایی مقدم مدیر کل ورزش و جوانان استان و جمعی از مدیران ورزش در استانداری قزوین برگزار شد.

توسعه فعالیت های ورزشی در روستاهای استان قزوین جدی گرفته شود

داوود محمدی در این جلسه گفت: برای افزایش سرانه و فضاهایی فیزیکی ورزشی باید همه توان خود را به کار گیریم تا ورزش در جامعه نهادینه شود.

وی گفت: خوشبختانه در سال های اخیر برای توسعه ورزش های همگانی کارهای خوبی شده است اما به دلیل استقبال مردم همچنان باید این کارها ادامه یابد.

محمدی گفت: اگر قرار است یک کار تحقیقی برای اصلاح قامت دانش آموزان انجام شود بهتر است با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی و دفتر روستایی استانداری باشد و برای سنین پایین تر هم پیش بینی لازم صورت گیرد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اصل کار خیلی خوب است و برای اصلاح ناهنجاری ها همه باید همکاری کنند تا بچه ها ما از سنین پایین دچار ناهنجاری های قامتی نشوند.

محمدی اضافه نمود: تجهیز 103 خانه روستایی به تجهیزات ورزشی از کارهای ارزشمندی است که باید تداوم یابد زیرا هر چقدر در ورزش سرمایه گذاری شود و فضاهای بیشتری برای ورزش همه گروه ها مهیا کنیم از آسیب ها و هزینه های دیگر کاسته می شود.

وی گفت: امیدواریم در همه روستاهای بزرگ ما خانه های ورزش روستایی راه اندازی شود تا جوانان و بزرگسالان بتوانند بخشی از ساعات فراغت خود را در روستاها نیز ورزش کنند.

کننده قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: طرح تابستانه و برگزاری المپیادها مهم است و باید ادامه یابد و در کنار آن حمایت از باشگاههای لیگ برتر و کشور هم اهمیت دارد و امروز باید از این تیم ها حمایت شود و اگر به موقع در لیگ عمل نکنیم دچار مشکل می شویم و نمی توانیم برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

وی گفت: لازم است از ظرفیت شهرداری ها استفاده کنیم چون ادارات وضعیت خوبی ندارند و نمی توانند از نظر قانونی تیم داری کنند و بهره گیری از توان صنعت برای تیم داری هم لازم است هر چند برخی صنایع هم محدودیت دارند اما می توان چند واحد قوی انتخاب کرد و تیم های ورزشی فوتبال کاسپین، تیم والیبال و بسکتبال و کاراته را حمایت کرد تا با قدرت در لیگ حاضر شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 250

به "توسعه فعالیت های ورزشی در روستاهای استان قزوین جدی گرفته شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه فعالیت های ورزشی در روستاهای استان قزوین جدی گرفته شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید