توسعه باتری تلفن های هوشمند با استفاده از نانولوله ها

به گزارش مجله ستاره، یک استارت آپ استرالیایی سعی دارد از نانولوله های نیترید بور برای توسعه نسل جدیدی از باتری های لیتیوم-گوگرد استفاده کند. با یاری این نانولوله ها، دانسیته انرژی و استحکام باتری افزایش می یابد.

توسعه باتری تلفن های هوشمند با استفاده از نانولوله ها

به گزارش گروه انشگاه خبرنگاران، یک استارتاپ استرالیایی روی نانولوله ها سرمایه گذاری می نماید تا با یاری این نانومواد، باتری های بهتری را فراوری کند. این شرکت استرالیایی فناوری باتری را با استفاده از فناوری نانو توسعه داده است تا از آن در محصولات مختلف از تلفن های هوشمند گرفته تا سپر های تابشی فضاپیما استفاده گردد.

استارت آپ ال آی اس انرژی (Li-S Energy Ltd) نانولوله های نیترید بور را در باتری های لیتیوم-گوگرد به منظور افزایش چگالی انرژی و افزایش استقامت بسیار بیشتر از باتری های لیتیوم یون معمولی استفاده نموده است. این در حالی است که شرکت ها کوشش می نمایند فناوری باتری را ارتقا دهند و پیشرفتی را در این حوزه تجربه نمایند که باعث کاهش شدید قیمت ها در دهه گذشته شده و باتری ها را به جایگزینی مناسب در بخش هایی از جمله حمل و نقل و ذخیره انرژی تبدیل نموده است.

لی فینیار، مدیر اجرایی شرکت ال آی اس انرژی مستقر در بریزبن، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: این شرکت قبلاً از طرف بعضی از نام های بزرگ در صنعت لوازم خانگی که از محصولاتی با باتری های بزرگ استفاده می نمایند، علاقه زیادی را دریافت نموده است.

وی گفت که ال آی اس انرژی در پی نه رقابت، بلکه مشارکت با فراورینمایندگان بزرگ باتری است و خطوط فراوری موجود را برای تسریع فراوری تقویت می نماید.

این فناوری های نو می تواند به حفظ سلامت شما و کره زمین در سال های آینده یاری کند. به گفته فینیار، محافظت در برابر اشعه، که برای شرکت هایی از جمله SpaceX شرکت تسلا لازم است، یکی دیگر از کاربرد های احتمالی این فناوری است. وی PPK Group، یکی از سهامداران اصلی ال آی اس انرژی، از فناوری نانولوله های نیترید بور برای همه چیز از شیشه های ضد گلوله، برای کاهش وزن سازه و برای توسعه آلومینیوم استفاده می نماید تا بتواند آلومینیوم سبک تر و قوی تری را برای کاربرد های فضایی و هوانوردی ارائه دهد.

ال آی اس انرژی در مقایسه با قیمت عرضه اولیه 0.85 دلار استرالیا تا ساعت 1:04 بعد از ظهر تا 204 درصد به 2.58 دلار استرالیا رسید. در سیدنی، ارزش این شرکت را 1.65 میلیارد دلار استرالیا (1.2 میلیارد دلار) اعلام نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1829

به "توسعه باتری تلفن های هوشمند با استفاده از نانولوله ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه باتری تلفن های هوشمند با استفاده از نانولوله ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید