تور خبرنگاران و دانشمندان چینی از استان کرمان بازدید کردند

به گزارش مجله ستاره، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تور 38 نفره خبرنگاران و دانشمندان چینی با هدف بازدید از جاذبه های تاریخی جهت جاده ابریشم از استان کرمان بازدید کردند.

تور خبرنگاران و دانشمندان چینی از استان کرمان بازدید کردند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از کرمان، محمود وفایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: تور خبرنگاران و دانشمندان چینی با هدف بازدید از جاذبه های تاریخی کشورهایی که در راستا جاده ابریشم واقع شده است، راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تور خبرنگاران و دانشمندان چینی از قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، آذربایجان عبور نموده و سپس وارد ایران شده است، گفت: این افراد تا به امروز از جاذبه های استان های تهران، اصفهان، یزد و شیراز دیدن نموده و امروز پس از دیدن بناهای تاریخی مدنظر در استان کرمان، دیار کریمان را به مقصد استان سیستان و بلوچستان ترک می نمایند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه گردشگران چینی هم اکنون وارد شهر بم شده اند و پس از بازدید از ارگ بم و فیلمبرداری از این بنای تاریخی، به سمت شهر زاهدان حرکت می نمایند، بیان داشت: تور 38 نفره خبرنگاران چینی در قالب 10 خودرو مجهز به سیستم پخش مستقیم در راستا جاده ابریشم قرار گرفته اند تا به صورت مستقیم جاذبه های تاریخی مورد نظر را به نمایش بگذارند.

وی اضافه نمود: این گردشگران سپس از مرز پاکستان گذشته، وارد کشور هند شده و در ادامه به کشور چین بر می گردند.

وفایی با بیان اینکه ورود این تور با هماهنگی دفتر اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی کشور در شانگ های چین انجام شده است، گفت: این دفتر جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشور ایران را در کشورهای مختلف دنیا معرفی نموده و تورهای مختلفی را به سوی این کشور سوق می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان داشت: این دفتر کوشش دارد هر 3 ماه یکبار این چنین تورهایی را به مقصد کشور ایران و به ویژه استان کرمان راه اندازی کند.

وی خاطر نشان کرد: استان کرمان دارای جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوانی است که هرکدام از آن ها قابلیت جذب گردشگران داخلی و خارجی را دارند که با ثبت دنیای کلوت های شهداد و قنوات بم و جوپار زمینه ورود گردشگران خارجی به استان کرمان به بهترین شکل فراهم شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 722

به "تور خبرنگاران و دانشمندان چینی از استان کرمان بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور خبرنگاران و دانشمندان چینی از استان کرمان بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید