تنش در شبوه؛ نیروهای هادی بندر بلحاف را محاصره کردند

به گزارش مجله ستاره، منابع یمنی از تنش نظامی تازه در استان شبوه واقع در جنوب شرقی یمن و اعزام نیروهای وابسته به دولت عبدربه منصور هادی به بندر راهبردی بلحاف خبر دادند.

تنش در شبوه؛ نیروهای هادی بندر بلحاف را محاصره کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مسئول یمنی در شورای محلی استان شبوه واقع در جنوب شرقی یمن گفت که این استان شاهد تنش نظامی نو است و نیروهای هادی چندین گشت را به اطراف بندر راهبردی بلحاف تحت سیطره نیروهای متحد امارات، اعزام نموده اند.

وبگاه العربی النو به نقل از این مسئول گزارش کرد که نیروهای هادی شنبه شب به منطقه اطراف بندر راهبردی بلحاف اعزام و در برابر دروازه خارجی آن مستقر شده اند بی آنکه اقدام نظامی انجام دهند.

وی به وجود میانجی گری و خواسته هایی از نیروهای هادی برای تخریب ساخت وسازهای نو در داخل تأسیسات بندر و عقب نشینی نیروهای وابسته به امارات، اشاره نمود.

بنابراین گزارش، دلیل تنش های اخیر تجهیز بیش از 400 نیروی گروه الشبوانیه وابسته به المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوبی) تحت امر امارات در بندرگاه است.

به گفته منبع مذکور در چند روز گذشته صدای شلیک توپ و خمپاره شبیه به برگزاری مانور نظامی این گروه ها، به گوش می رسید.

هنوز معین نیست که نیروهای تحت امر امارات که با تخلیه این بندر راهبردی مخالفت می نمایند، این بار به خواسته های نیروهای هادی اعتنایی خواهند کرد یا اینکه شرایط به سمت بدتر شدن پیش خواهد رفت.

با وجود سیطره نیروهای هادی بر سراسر استان شبوه پس از خروج جدایی طلبان در آگوست 2019 اما نیروهای وابسته به امارات همچنان در اردوگاه العلم و بندر بلحاف -ویژه گاز طبیعی مایع که به وسیله شرکت توتال فرانسه اداره می گردد، مستقر هستند.

نیروهای وابسته به امارات همچنان با خروج از این بندر و اعطای اجازه به دولت هادی برای صادرات گاز مایع مخالفت می نمایند.

پیشتر محمد صالح بن عدیو استاندار شبوه از امارات خواسته بود از تبدیل اماکن مهم یمن به محلی برای شورش خودداری نمایند.

بن عدیو اضافه نمود که تأسیسات صادرات گاز بلحاف بایستی شریان حیاتی برای ملت یمن در این شرایط سخت باشد حال آنکه از یک منبع صادرات گاز و نجات ارز و اقتصاد کشور به محل تجمع شبه نظامیان و صادرات شورش تبدیل شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1770

به "تنش در شبوه؛ نیروهای هادی بندر بلحاف را محاصره کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش در شبوه؛ نیروهای هادی بندر بلحاف را محاصره کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید