تمام اقدامات فدراسیون بسکتبال برای اعتراض به غیبت در جام جهانی

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران، تیم بسکتبال نوجوانان ایران به خاطر لغو برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی دنیا در بیروت لبنان و قرار نداشتن در جمع چهار تیم برتر آسیا - طبق رنکینگ جدید - فرصت حضور در جام دنیای 2020 بلغارستان را از دست داد.

تمام اقدامات فدراسیون بسکتبال برای اعتراض به غیبت در جام جهانی

موضوع از این قرار است که فدراسیون دنیای بسکتبال با لحاظ کردن زمان مصوب برای جام دنیای زیر 17 سال و نبود فرصت کافی جهت تعیین زمان جدید مسابقات قاره ای در سطح آسیا، چهار تیم برتر این قاره را به عنوان نماینده آسیا و اقیانوسیه در فهرست تیم های دنیای قرار داد و بدین ترتیب ایران به خاطر قرار داشتن در صندلی پنجم برترین های آسیا، نتوانست در این فهرست قرار بگیرد.

این موضوع اما با واکنش فدراسیون بسکتبال همراه بود طوریکه اعتراضاتی به فدراسیون دنیای بسکتبال (فیبا) و کمیته بین المللی المپیک (IOC) مطرح شده است. کمیته ملی المپیک ایران هم در این زمینه کنار فدراسیون بسکتبال قرار داشت و به همین دلیل اعتراضات مورد نظر با امضای سیدرضا صالحی امیری مطرح شده است.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در تبادل نظر با خبرنگاران در خصوص این اعتراض و مجموع کوشش هایی که این فدراسیون برای ممانعت از ضایع شدن حق تیم بسکتبال نوجوانان داشته است، شرح داد.

وی در این زمینه به ایمیلی که هفته گذشته به فدراسیون بسکتبال ایران ارسال شد و حکایت از لغو مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی دنیا در لبنان داشت، اشاره نمود و گفت: در سرانجام این ایمیل که توسط فیبا به دستمان رسیده بود اینطور عنوان شده بود که فرصتی نداریم که بخواهیم زمان جدیدی را برای این رقابت ها تعیین نموده و آن را برگزار کنیم. به همین دلیل به وسیله رنکینگ جدید نمایندگان منطقه آسیا و اقیانوسیه را تعیین می کنیم.

تیم بسکتبال نوجوانان ایران در جام دنیای 2020 بلغارستان غایب خواهد بود

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: زمانی که فیبا این ایمیل را به ایران ارسال کرد دو روز تا این زمان باقی مانده بود. طبق رنکینگ قبلی ایران در رده پنجم بهترین های آسیا قرار داشت و احتمال اینکه در رده بندی جدید یک پله ارتقا داشته باشیم هم کم بود. خودمان این پیش بینی را داشتیم به همین دلیل فوراً اعتراض مان را به فیبا آسیا و شخص هاکوب خاجیریان اعلام کردیم.

طباطبایی تاکید نمود: در این اعتراض تاکید نمودیم که لحاظ کردن رنکینگ ملاک مناسبی برای انتخاب تیم های حاضر در جام دنیای نیست به خصوص برای رده سنی نوجوانان که نوسانات در آن زیاد است. پیشنهاد و تاکید ما این بود که هر طور شده مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی دنیا برگزار گردد. حتی در این زمینه آمادگی دوباره ایران را برای میزبانی این رقابت ها اعلام کردیم به خصوص که پیش از این هم قرار بود خودمان برگزارکننده این مسابقه باشیم اما به خاطر بعضی مسائل این میزبانی را از ما گرفته و به لبنان دادند.

وی با بیان اینکه شرایط رده بندی تیم های برتر آسیا پنجشنبه گذشته تعیین شد، خاطر نشان کرد: همان طور که پیش بینی می کردیم در این رده بندی ایران در رده پنجم قرار داشت و به همین دلیل نتوانست به عنوان یکی از چهار تیم برتر منطقه آسیا و اقیانوسیه برای جام دنیای 2020 بلغارستان صاحب سهمیه گردد.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید نمود: اگرچه فدراسیون دنیای بسکتبال خیلی سریع بر اساس رنکینگ جدید منتشر شده، فهرست تیم های حاضر در جام دنیای را تکمیل و حتی گروه بندی آنها را هم تعیین کرد اما ما اعتراض خود نسبت به این موضوع را مجدداً مطرح کردیم. در این زمینه به وسیله کمیته ملی المپیک و با امضای شخصِ سیدرضا صالحی امیری، نامه ای اعتراضی به فیبا و IOC ارسال کردیم.

طباطبایی گفت: هیچیک از این دو نهاد بین المللی هنوز پاسخی به ایران و اعتراض مطرح شده نداده اند اما قطعاً اعتراض خود را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 828

به "تمام اقدامات فدراسیون بسکتبال برای اعتراض به غیبت در جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام اقدامات فدراسیون بسکتبال برای اعتراض به غیبت در جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید