تقاضای روزانه نفت امسال حدود 96 میلیون بشکه خواهد بود

به گزارش مجله ستاره، دبیرکل اوپک برآورد کرد که تقاضای نفت در سال 2021، 95 میلیون و 900 هزار بشکه در روز خواهد بود.

تقاضای روزانه نفت امسال حدود 96 میلیون بشکه خواهد بود

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه اوپک، چهل وهفتمین نشست کمیته مشترک فنی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (JTC) روز یکشنبه (14 دی ماه) و پیش از برگزاری بیست وپنجمین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیر اوپک (JMMC) و سیزدهمین نشست وزیران اوپک و غیراوپک که قرار است امروز دوشنبه (15 دی ماه) برگزار شود، از طریق کنفرانس ویدئویی تشکیل جلسه داد.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک در این نشست با اشاره به تصمیم های پیشگیرانه و قاطعانه اتخاذشده توسط کشورهای توافقنامه همکاری (DOC) در ماه های آوریل، ژوئن، سپتامبر و دسامبر سال 2020، بر اقدام های برجسته و به موقع کشورهای شرکت کننده در این توافقنامه در زمان بحران همه گیری ویروس کرونا تأکید کرد.

وی گفت: در مجموع، پاسخی بی نظیر به شوک بی سابقه بازار ارائه داده ایم و همچنان این صنعت را در جهت بهبود هدایت می کنیم.

دبیرکل اوپک همچنین تأکید کرد که نتایج نشست وزیران در سوم دسامبر (13 آذرماه) راه را برای بازگشت تدریجی روزانه 2 میلیون بشکه نفت به بازار طی ماه های آینده فراهم می کند. این در حالی است که کشورهای شرکت کننده آماده تعدیل سطح تولید نسبت به شرایط و تحولات بازار هستند.

بارکیندو با تأکید بر اینکه پیش بینی می شود اقتصاد جهانی در سال 2021، 4.4 درصد رشد کند، اظهار کرد: تحولات اخیر واکسن کرونا خوش بینی را به اقتصاد و بازار نفت تزریق کرده است.

وی درباره تحولات بازار نفت گفت: پیش بینی می کنیم که حرکت رو به عقب تقاضای نفت خام به سمت جلو تغییر جهت خواهد داد و امسال به 95 میلیون و 900 هزار بشکه در روز خواهد رسید، یعنی نسبت به سال 2020، 5 میلیون و 900 هزار بشکه در روز بهبود خواهد یافت.

دبیرکل اوپک در پایان این نشست تأکید کرد که فعالیت در چارچوب توافقنامه همکاری به سود تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و اقتصاد جهانی به طور کلی است.

کمیته مشترک فنی اوپک و غیراوپک (JTC) و کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیر اوپک (JMMC) شرایط و تحولات بازار جهانی نفت را بررسی می کنند و بر پایبندی 13 کشور عضو اوپک و 10 کشور عمده تولیدکننده نفت غیراوپک به توافق کاهش تولید ائتلاف اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) نظارت دارند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1417

به "تقاضای روزانه نفت امسال حدود 96 میلیون بشکه خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای روزانه نفت امسال حدود 96 میلیون بشکه خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید