ترم های تحصیلی در کانادا

به گزارش مجله ستاره، دوره سرتیفیکیت در کانادا Certificate Programs

مدرک سرتیفیکیت در کانادا معمولا با گذراندن 30 واحد درسی در کالج یا دانشگاه دریافت می شود. دانشجویان بین المللی با ثبت نام در این دوره ها شانس بالایی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا ندارند. طول این دوره ها معمولا یک سال است. پیش احتیاج ورود به این دوره دیپلم دبیرستان می باشد.

ترم های تحصیلی در کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتیپل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

دوره لیسانس در کانادا Bachelors

دوره لیسانس در کانادا در تمامی استان ها به جز استان کبک پس از سال 12 دبیرستان آغاز می گردد. دوره لیسانس در کانادا معمولا 4 سال طول می کشد. در استان کبک پس سال 11 دبیرستان، دانشجو میتواند وارد دوره کالج گردد یا در دوره پیش دانشگاهی دو ساله شرکت نموده و سپس وارد دوره لیسانس 3 ساله گردد.

دوره دیپلما در کانادا graduate diploma

این دوره ها برای متقاضیانی است که مدرک لیسانس را دارند ولی در دوره فوق لیسانس تمایلی به انجام سرانجام نامه ندارند و همچنین در دوره فوق لیسانس تمایلی به انجام کارورزی نیز نداشته باشند. این دوره معمولا متشکل از 30 واحد درسی است که در سرانجام این امکان را به دانشجو می دهد که مدرک Graduate Diploma را دریافت کند.

دوره پری مستر در کانادا Pre-master

دوره پری مستر در کانادا مخصوص متقاضیانی است که قصد ورود به دوره مستر را دارند ولی از نظر آکادمیک و زبان در دوره مستر پذیرفته نشده اند. برای برخی از رشته ها مانند حقوق، شرکت در دوره های پری مستر برای ادامه تحصیل در دوره فوق لیسانس بسیار رایج می باشد. در گروه رشته های مهندسی نیز، برخی از دانشگاه ها برای پذیرش دوره فوق لیسانس احتیاج به نمره آزمون GRE یا GMAT دارند.

دوره فوق لیسانس در کانادا Masters

دوره فوق لیسانس در کانادا معمولا 1 تا 2 سال بوده و به صورت ریسرچ یا کورس ارائه می گردد. در دوره های course-based دانشجو با شرکت در کلاس و گذراندن واحد های درسی مدرک فوق لیسانس خود را دریافت می نماید. در دوره های فوق لیسانس research-based دانشجو باید با یاری استاد راهنمای خود بر روی موضوعی تحقیق نموده و سرانجام نامه ارائه بدهد. برخی از دوره های مستر نیز ترکیبی بوده و شامل کورس و ریسرچ می شوند. فاند دانشگاه های کانادا در بسیاری از موارد به دوره های مستر با ریسرچ تعلق می گیرد و دانشجویان نوعی از بورسیه تحصیلی کانادا را دریافت می کنند.

دوره دکتری در کانادا Doctoral degree

دوره دکتری در کانادا 3 تا 5 سال طول می کشد. در دوره دکترا کانادا دانشجو باید یک پروژه را دنبال کند. بیشتر این پروژه ها توسط شرکت های عظیم اسپانسر شده هستند و به همین دلیل بیشتر پروفسورها در دوره دکتری به دانشجویان فاند یا یاری تحصیلی اعطا می کنند. این فاندها شهریه دانشجو را پوشش داده و مبلغی اضافه بر آن نیز به دانشجو داده می گردد تا هزینه های زندگی او نیز پوشش داده گردد. دوره دکتری در کانادا دارای کورس نیز می باشد.

بیشتر بخوانید:

شرایط سنی تحصیل در کانادا

با توجه به دوره های تحصیلی متنوع کانادا که در بالا به آن ها اشاره شد، در برنامه ریزی تحصیل در کانادا تاریخ و روز دقیقی برای آغاز سال تحصیلی دانشگاه در کانادا تعیین نشده است اما به طور کلی می توان گفت که هر سال تحصیلی در مقطع دانشگاه معمولاً از سپتامبر آغاز شده و تا آوریل یا مِی ادامه می یابد. این بازه زمانی دو نیمسال را پوشش می دهد.

بیشتر کالج ها و دانشگاه های کانادا در ترم ورودی شهریور (سپتامبر) و دی (ژانویه) اقدام به جذب دانشجویان خارجی می کنند. با توجه به زمان آغاز ترم های ورودی، برای حضور به موقع در کلاس ها، پیشنهاد می گردد دانشجویان بین المللی یک ترم جلوتر اقدام برای دریافت پذیرش کنند. زیرا برخی دانشگاه ها برای آنالیز مدارک و رزومه تحصیلی زمان زیادی احتیاج دارند. هنچنین، مدت زمان دریافت ویزا نیز به طور دقیق قابل پیش بینی نیست.در واقع زمان مناسب برای اپلای دانشگاه های کانادا یک ترم جلوتر می باشد.

یک نیم سال تحصیلی اغلب 5 درس دارد و دارای 15 واحد می باشد. به عبارتی دیگر، دو نیم سال تحصیلی برابر با 30 واحد آموزشی می گردد. در مجموع دوره 4 ساله دارای 120 واحد است.

برخی دانشگاه های کانادا، ترم بهاره (2 ماهه) و ترم تابستانی (2ماهه) یا ترم 4 ماهه تابستانی را برای دانشجویان مهیا می سازند. در حالی که سپتامبر ماه آغاز سال تحصیلی محسوب می گردد، اما برای برخی از رشته ها و دانشگاه ها، ثبت نام فقط در ماه ژانویه کرد. برای اطلاع دقیق از زمان ثبت نام بهترین راه مراجعه به سایت دانشگاه یا کالج مربوطه می باشد. همچنین می توانید از مشاوران خبرنگاران یاری بگیرید.

منبع: اینترنت
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1202

به "ترم های تحصیلی در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "ترم های تحصیلی در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترم های تحصیلی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید