تراشه اپل واچ سری 8 احتمالا از مشخصات مشابه اپل واچ سری 6 بهره می برد

به گزارش مجله ستاره، مارک گورمن، روزنامه نگار و تحلیلگر مطرح خبرگزاری بلومبرگ، با اطلاعات بیشتری در خصوص اپل واچ سری 8 و نسل دوم اپل واچ SE بازگشته است. این روزنامه نگار در تازهترین نسخه از خبرنامه هفتگی Power On خود در خصوص آنچه که از ساعت های هوشمند تازه اپل انتظار می رود، صحبت نموده است.

تراشه اپل واچ سری 8 احتمالا از مشخصات مشابه اپل واچ سری 6 بهره می برد

پس از انتشار خبرهایی مبنی بر اینکه اپل از تراشه قدرتمندتر S8 برای نسل نو ساعت های هوشمند خود استفاده خواهد نمود، اکنون گورمن به نقل از منابع متعدد ادعا می نماید که تراشه S8 همان مشخصات تراشه S7 را خواهد داشت. نکته مهم اینجاست که تراشه S7 در واقع همان تراشه S6 است که با اپل واچ سری 6 در سال 2020 معرفی گردید. با این تفاسیر، اپل واچ سری 8 از لحاظ عملکردی خیلی تفاوتی با نسل های قبلش نخواهد داشت. این تحلیلگر بعلاوه بر این باور است که نسل نو ساعت های هوشمند اپل از پردازنده نسل نهم بهره خواهد برد.

در خصوص نسل دوم اپل واچ SE نیز گفته می گردد که این ساعت هوشمند با نمایشگر بزرگ تر اپل واچ سری 7 روانه بازار نخواهد شد. گورمن در این باره می گوید: اپل واچ SE 2 به جای بهره گیری از نمایشگر اپل واچ سری 7، با همان نمایشگر نسل فعلی خود به کاربران معرفی می گردد، اما ممکن است از تراشه S8 نسل نو به عنوان قلب تپنده بهره ببرد. تراشه نسل فعلی اپل واچ SE، چیپست S5 است که در سال 2015 به کاربران عرضه شد.

گورمن بعلاوه معتقد است که اپل با رونمایی از سری 8 اپل واچ، پشتیبانی نرم افزاری از اپل واچ های سری 3 را متوقف خواهد نمود. بعلاوه این احتمال وجود دارد که اپل واچ SE 2 با قیمت اپل واچ سری 3 روانه بازار گجت های هوشمند گردد.

با اینکه حدود 4 ماه تا زمان احتمالی رونمایی از سری نو ساعت های هوشمند اپل فاصله داریم، اما همیشه شایعات مربوط به اپل واچ سری 8 جزء جدایی ناپذیر اخبار دنیای تکنولوژی به حساب می آیند. نکته جالب اینجاست که بیشتر این شایعات در خصوص سری هفتم اپل واچ نیز وجود داشت که با رونمایی از این ساعت، صحت آن ها تأیید نشد. اما به هر حال اپل واچ سری 7 نیز دستخوش تغییرات جزیی نظیر نمایشگر بزرگ تر شد. طبق گزارشی که از VNChoCotaco منتشر شد، اپل میخواهد تغییراتی چشمگیری را در طراحی اپل واچ سری 8 ایجاد کند. گفته می گردد که این سری از ساعت های هوشمند اپل در ماه سپتامبر همراه با سایر محصولات نو به کاربران معرفی خواهد شد.

VNChoCotaco در صفحه توییتر خود به نقل از منبعی دیگر نوشت که اپل احتمالاً از نمایشگر تخت همراه با محافظ صفحه شیشه ای برای نسل نو اپل واچ خود بهره می برد. ظاهراً احتمال بسیار زیادی وجود دارد که اپل واچ سری 8 با محافظ صفحه شیشه ای در اختیار کاربران قرار بگیرد. با این حال اما هیچ اطلاعاتی تا به حال در این مورد منتشر نشده است.

به گفته راس یانگ، تحلیلگر عرصه تکنولوژی اپل واچ سری 8 می تواند در 3 سایز عرضه گردد. او با انتشار پستی در صفحه توییتر خود نوشت که اگر اپل ساعت های هوشمند نو خود را در 3 سایز وارد بازار کند، جای تعجبی وجود ندارد. یانگ جزئیاتی درباره این سه مقدار ارائه نکرد، اما خاطرنشان کرد که کاربران از اینکه نمایشگر اپل واچ های سری 8 بزرگ تر گردد استقبال می نمایند. باید خاطر نشان کنیم اپل در سال 2021 تغییرات کوچکی در طراحی اپل واچ سری 7 ایجاد کرد و این ساعت ها در دو سایز 41 و 45 میلی متری به بازار عرضه شدند.

شایعات و برآورد های حاکی از آن هستند که اپل نسل نو ساعت های هوشمند خود را با سنسورهای نوی معرفی خواهد نمود. در این راستا، تحلیلگر مشهور و باسابقه محصولات اپل یعنی مینگ-چی کو خاطرنشان کرد که سری نو ساعت هوشمند اپل سنسور مقدار گیری دمای بدن را تحت یک شرایط خاص دارا خواهد بود. از آن جایی که مچ دست معمولاً مکانی نیست که افراد دمای بدن خود را مقدار گیری نمایند، بنابراین غول فناوری آمریکایی باید از الگوریتم دقیقی در این مقوله بهره ببرد. بعلاوه طبق ادعای گورمن، سنسور مقدار گیری قند خون تا حداقل سال 2024 به ویژگی های سلامتی ساعت های هوشمند اپل اضافه نخواهد شد.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2090

به "تراشه اپل واچ سری 8 احتمالا از مشخصات مشابه اپل واچ سری 6 بهره می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه اپل واچ سری 8 احتمالا از مشخصات مشابه اپل واچ سری 6 بهره می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید