هدست AR، VR اپل ممکن است قیمتی بالاتر از 2000 دلار داشته باشد

به گزارش مجله ستاره، روز آدینه گزارشی منتشر شد مبنی بر این که اپل به علت داغ شدن بیش از حد، مسائل دوربین و چالش های نرم افزاری هدست AR/VR خود با مشکل روبرو شده که می تواند باعث گردد این شرکت برنامه های خود را برای رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی در امسال به تعویق بیندازد. اکنون مارک گورمن تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ با اطلاعات مهم دیگری درباره این محصول بازگشته است.

هدست AR، VR اپل ممکن است قیمتی بالاتر از 2000 دلار داشته باشد

در گزارش های قبلی، گورمن اشاره نموده بود که هدست واقعیت ترکیبی اپل گران قیمت خواهد بود. اگرچه تحلیل گران پیش بینی می کردند این محصول حدود 3000 دلار قیمت داشته باشد، روزنامه نگار بلومبرگ در نوترین نسخه خبرنامه Power On خود می گوید که اپل در خصوص قیمت بالای 2000 دلار این هدست ها صحبت نموده است. او در ادامه می گوید: اپل معمولا هزینه های سنگینی از رقبا برای محصولات خود دریافت می نماید و این درآمدها به این شرکت یاری نموده تا به یکی از سودآورترین شرکت های الکترونیک تبدیل گردد. هدست نو از این قاعده مستثنی نخواهد بود، اما علت اصلی این که این شرکت در خصوص قیمت بالای 2000 دلار بحث نموده، بعضی از فناوری های داخلی و به کار رفته آن است.

علاوه بر این، گورمن قبلا اشاره نموده بود که اپل احتمالا از تراشه M1 پرو یا چیزی مشابه برای هدست نو AR/VR استفاده خواهد نمود. او درباره اینکه چرا اینطور فکر می نماید، شرح داده: من انتظار دارم دو پردازنده در داخل این هدست وجود داشته باشد، از جمله یکی هم تراز با M1 پرو در مک بوک پرو. اگر شما آن را با نمایشگرهای متعدد از جمله پنل های 8K با وضوح فوق العاده بالا و یک لنز نسخه ای قابل تعویض و فناوری صوتی پیشرفته ترکیب کنید، واضح است که هزینه های آن افزایش می یابد. بعلاوه نباید هزینه هفت سال توسعه های داخلی اپل را فراموش کنیم زیرا این شرکت میخواهد تا این هزینه ها را به نحوی جبران کند. اعتقاد من این است که تراشه هدست اپل با M1 پرو برابری می نماید و عملکردی بهتر از M1 خواهد داشت. علت اصلی استفاده از M1 پرو نسبت به M1، سرعت پردازنده نیست. بلکه این هدست احتیاج به پردازنده گرافیکی پیشرفته تری دارد. همان طور که می دانید، M1 دارای پردازنده گرافیکی هشت هسته ای است، در حالی که M1 پرو دارای 14 تا 16 هسته گرافیکی است.

همان طور که گورمن و تحلیلگر معروف اپل یعنی مینگ چی کو اشاره کردند، هدست AR/VR اپل احتمالا بر روی بازی، رسانه و ارتباطات تمرکز خواهد نمود. تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ در خبرنامه هفتگی Power On آورده: حوزه بازی و گیمینگ یکی از سه بخشی است که اپل در این هدست روی آن متمرکز خواهد بود. علی الخصوص که این هدست مجهز به چند پردازنده، یک فن، نمایشگرهای با رزولوشن بالا و بعلاوه اپ استور اختصاصی خواهد بود. برای کاربران و علاقمندان به گیمینگ این هدست می تواند فراتر از انتظار ظاهر گردد. من انتظار دارم که این غول فناوری آمریکایی با شرکایی رسانه ای برای فراوری و ایجاد محتواهای واقعیت مجازی همکاری کند، بنابراین دومین بخش جالب توجه اپل در این هدست محتواهای رسانه ای خواهد بود. اما سومین بخش، حوزه ارتباطات است. انتظار داریم که این هدست از Animoji و ارتباط واقعیت مجازی فیس تایم بهره ببرد و آن را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

اپل هدست AR/VR خود را با چه نامی روانه بازار خواهد نمود؟

کو در نوترین گزارش خود اعلام نموده که هدست AR/VR اپل از همان آداپتور برق 96 واتی USB-C استفاده خواهد نمود که همراه با مک بوک پرو 14 اینچی ارائه شده است. بر اساس گزارش منتشر شده در وب سایت MacRumors، کو گفته که هدست اپل با استفاده از آداپتور برق 96 واتی ثابت می نماید که بر اساس پیش بینی های قبلی، قدرت محاسباتی و پردازشی در سطح مک خواهد داشت. طبق تحلیل هایی این مفسر باسابقه ارائه نموده، هدست اپل تجربه نوآورانه ای با جابه جایی یکپارچه بین حالت های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ارائه می دهد. او بعلاوه اضافه نموده که هدست اپل از نظر قدرت محاسباتی دو تا سه سال جلوتر از محصولات رقیب خواهد بود. اپل بعلاوه با توسعه دهندگان برای بعضی از برنامه های این هدست در حال همکاری است تا هنگام رونمایی از این هدست ها، برنامه های آن هم در دسترس کاربران قرار بگیرد.

در پاسخ به این سؤال که اپل هدست واقعیت ترکیبی خود را چه خواهد نامید، مارک گورمن در خبرنامه هفتگی خود به چند نام برای هدست AR/VR اشاره نموده که ممکن است غول فناوری آمریکایی از آن ها بهره ببرد. در اینجا به بعضی از آن ها اشاره می کنیم.

  • Apple Vision؛ من فکر می کنم Apple Vision می تواند واقعی ترین نام برای این هدست باشد. نام ویژن به نظر می رسد به هیچ فناوری یا ویژگی خاصی اشاره نمی نماید، حال و هوای خوش بینانه ای دارد و محصول را در هیچ دسته بندی دیگری جز اینکه یک رسانه بصری نو است قرار نمی دهد.
  • Apple Reality؛ این نام، حدس اولیه من درباره نامی بود که اپل ممکن است روی آن بگذارد و جالب است که بدانید این نام هنوز هم برای من بسیار منطقی است. واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فناوری های اصلی استفاده شده در این هدست هستند و Reality به نام احتمالی سیستم عامل rOS برای دستگاه اشاره دارد. خود این کلمه نیز قابل درک و گسترده است. علاوه بر این، این نام می تواند هم برای اولین هدست این شرکت و هم برای عینک های AR مستقل که اواخر این دهه عرضه می شوند، مناسب باشد. اپل می تواند اولین هدست خود را Apple Reality نامیده و سپس نام عینک را Apple Reality Glasses بگذارد.
  • Apple Sight/iSight؛ این نام هم یکی از نام هایی بود که به طور ناگهانی به ذهنم آمد. البته دوربین چت تصویری iSight اپل مربوط به 15 سال پیش است. من یکی از آن ها را داشتم و احتمالا جالب ترین دوربین چت ویدیویی بود که تا به امروز ساخته شده است. اپل از استفاده از حرف i در محصولات نو کمتر استفاده نموده، بنابراین به نظر می رسد که نام Apple Sight هم امکان دارد نام انتخابی اپل باشد.

او بعلاوه معتقد است که اپل می تواند این محصول را Apple Lens یا حتی Apple Goggles نام گذاری کند. همان طور که این شرکت به آماده سازی و توسعه این گجت پوشیدنی نو ادامه می دهد، باید خاطر نشان کنیم چه این هدست در WWDC سال جاری رونمایی گردد و چه در بدترین حالت ممکن، در سال 2023 شاهد آن باشیم، در ماه های آینده اخبار بیشتری از این گجت های اپل خواهیم شنید.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2022

به "هدست AR، VR اپل ممکن است قیمتی بالاتر از 2000 دلار داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدست AR، VR اپل ممکن است قیمتی بالاتر از 2000 دلار داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید