تحقق سفرهای فضایی طولانی با الهام دریافت از خرس ها

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیو اطلس، در صورتی که راز تحلیل نرفتن عضلات بدن خرس ها در زمان خواب زمستانی کشف گردد، تحولات گسترده ای در علومی همچون پزشکی و فضانوردی رخ می دهد و درمان بیماران و به خصوص افراد کهنسال مبتلا به این مشکل تسهیل می گردد.

تحقق سفرهای فضایی طولانی با الهام دریافت از خرس ها

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

از سوی دیگر سفرهای فضایی طولانی مدت به سیاره های دوردست در صورتی ممکن می گردد که امکان به خواب بردن فضانوردان برای مدت های متمادی بدون آسیب دیدن سلامت آنها ممکن گردد و خرس ها در این زمینه هم می توانند الهام بخش باشند.

محققان آلمانی برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در حال آنالیز شرایط ژنتیکی خرس ها هستند تا اسرار خواب زمستانی طولانی مدت آنها را دریابند.

خرس ها معمولاً قبل از شروع خواب زمستانی مقدار زیادی غذا می خورند تا چربی مورد احتیاج را در بدنشان ذخیره نمایند. آنها وقتی در بهار از خواب بر می خیزند اگر چه بسیار لاغر شده اند، اما از نظر سلامت هیچ مسئله ای ندارند. در مقابل انسانی که مجبور به باقی ماندن در بستر برای مدت طولانی گردد با مسائل روانی و نیز تحلیل رفتن عضلات و از دست دادن امکان قدم برداشتن و غیره روبرو می گردد.

یکی از علل توان بالای خرس ها برای خوابیدن طولانی مدت، تغییرات متابولیسم بدن آنهاست که موجب کند شدن ضربان قلب، کاهش فراوری ضایعات توسط بدن، بازجذب آمینواسیدهای ضروری از ادرار و غیره می گردد و پژوهشگران امیدوارند بتوانند چنین تغییراتی را در درون بدن انسان هم ایجاد نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 651

به "تحقق سفرهای فضایی طولانی با الهام دریافت از خرس ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق سفرهای فضایی طولانی با الهام دریافت از خرس ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید