تاثیر ناچیز ویروس کرونا روی برنامه های کمیته بین المللی المپیک

به گزارش مجله ستاره، کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) معتقد است که ویروس مرگبار کرونا تا به امروز تاثیر ناچیزی در برنامه ریزی برای این سازمان برای بازی های 2020 توکیو داشته است.

تاثیر ناچیز ویروس کرونا روی برنامه های کمیته بین المللی المپیک

به گزارش ، نمایندگان کمیته بین المللی پارالمپیک در بخشی از نشست سه روزه آنالیز برنامه های IPC در پایتخت ژاپن درمورد شیوع بیماری کرونا بحث و گفت وگو کردند. کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) معتقد است که این ویروس مرگبار تا به امروز در برنامه ریزی این سازمان برای رقابت های توکیو 2020 کمترین تاثیر را داشته است.

ژاپن یکی از 28 کشوری است که موارد تائید شده ای از ابتلا به کرونا در آن گزارش است.

پیش از این رویداد های ورزشی متعددی در کشور چین به تعویق افتاد یا لغو شده است، اما نخست وزیر ژاپن شینزو آبه کوشش نموده نگرانی های موجود مبنی بر اینکه ویروس ممکن است المپیک توکیو 2020 را به مخاطره بیندازد، کاهش دهد. این درحالی است که آلفونس هورمن، رئیس کنفدراسیون ورزشی المپیک آلمان، شیوع این بیماری را بزرگترین تهدید برای این بازی ها توصیف نموده است.

کریگ اسپنس، مدیر ارشد برند و ارتباطات IPC، گفت: سازمان او می خواهد در خصوص هرگونه تأثیر احتمالی ویروس کرونا بر روی مسابقات پارالمپیک، که بین 25 اوت تا 6 سپتامبر برگزار خواهد شد، اطمینان خاطر بدهد.

او اضافه کرد: شیوع ویروس تا به امروز کمترین تأثیر را بر روی آماده سازی بازی ها داشته است و IPC و کمیته برگزاری المپیک توکیو موسوم به توکیو 2020 در خصوص برنامه های ما مطابق انتظار پیش می فرایند و سلامتی ورزشکاران و رفاه آن ها در اولویت اول ما است. وقتی صحبت از ویروس می گردد، باید تأکید کرد که نه IPC و نه توکیو 2020 کارشناسان بهداشت نیستند، کار و تمرکز ما سازماندهی بازی ها است. کارشناسان، سازمان جهانی بهداشت (WHO) و دیگر مقامات ملی ذیربط هستند و ما همچنان به طور مرتب با آن ها تبادل نظر خواهیم کرد و توصیه های آن ها را دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگرچه آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت در خصوص مبتلایان به ویروس در خارج از کشور چین هنوز نسبتا ناچیز است، اگر آمادگی لازم را برای هر احتمالی نداشته باشیم، ما کارمان را به درستی انجام نداده ایم. ما کاملاً اطمینان داریم که مقامات مربوطه ژاپن و همچنین سازمان جهانی بهداشت تمام اقدامات لازم را برای رسیدگی به شرایط موجود انجام خواهند داد. آنچه اکنون حائز اهمیت است این است که ما این شیوع را مورد آنالیز قرار دهیم و سعی کنیم ترس مردم را کم کنیم. ترس بسیار سریعتر از هر ویروسی گسترش می یابد و در حال حاضر، براساس آمار سازمان جهانی بهداشت، کمتر از 200 مورد گزارش شده در خارج از چین وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 786

به "تاثیر ناچیز ویروس کرونا روی برنامه های کمیته بین المللی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر ناچیز ویروس کرونا روی برنامه های کمیته بین المللی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید