ایران - فرانسه؛ نبردی برای طلسم شکنی، کار سخت شاگردان لوزانو

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران، سومین روز رقابتهای انتخابی المپیک 2016 ریو روز سه شنبه یازدهم خردادماه با چهار دیدار پیگیری خواهد شد. تیم ملی والیبال ایران در حالی به مصاف فرانسه می رود که این تیم به عنوان یکی از هماهنگ ترین تیم های دنیا در این رشته ورزشی شناخته می گردد.

ایران - فرانسه؛ نبردی برای طلسم شکنی، کار سخت شاگردان لوزانو

فرانسه همراه با کانادا در جای دهم رده بندی دنیای والیبال واقع شده است و در رقابتهای انتخابی المپیک قاره اروپا با یک غافلگیری بزرگ دیدار فینال را به روسیه باتجربه واگذار کرد تا بخت صعود مستقیم به ریو را از دست داده و به توکیو بیاید تا بلکه از این طریق شانس المپیکی شدن خود را بیازماید.

والیبال فرانسه تاکنون سه بار در سال های 1988، 1992 و 2004 در المپیک حضور داشته که به ترتیب رتبه های رده هشتم، یازدهم و نهم المپیک را به خود اختصاص داده است. با این حال، هفت مدال اروپایی و سه مدال دنیای تیم ملی والیبال فرانسه را به ویژه در این دو سال اخیر به مثابه یکی از قدرت های برتر دنیا مطرح نموده است.

فرانسه بازیکنان ششدانگی دارد. بنجامین تونیوتی، پاسور این تیم که بهترین پاسور لیگ دنیای 2015 شد و سال جاری هم ارزشمندترین بازیکنان لیگ لهستان نام گرفت، یکی از خوش فکرترین پاسورهای دنیا است.

اروین انگاپت هم اسپکری با دست به توپ فوق العاده که هنرمندانه و تماشاگرپسند بازی می نماید و یکی از بهترین های لیگ ایتالیاست. آنتونی روژیه، کوین لرو، نیکولاس لی گاف، کوین تیلی و گربنیکوف هم دیگر بازیکنان مطرح فرانسه هستند. ملی پوشان فرانسه علاوه بر لیگ کشورشان در ترکیه، لهستان، ایتالیا و آلمان توپ می زنند و به توکیو آمده اند تا با بلیت ریودوژانیرو به پاریس برگردند.

ایران و فرانسه تاکنون چهار بار به صورت رسمی مقابل یکدیگر صف آرایی نموده اند که پیروز هر چهار مصاف فرانسوی ها بوده اند. تیم ملی والیبال ایران قبل از اعزام به توکیو نیز دو دیدار محبت آمیز برابر فرانسه در خاک این کشور برگزار کرد که در دو مسابقه مغلوب این تیم شد.

تیم ملی والیبال ایران در حال حاضر با دو برد و پنج امتیاز صدرنشین جدول این رقابتهاست و فرانسه با یک برد و چهار امتیاز در صندلی سوم واقع شده است. رویارویی این دو تیم یکی از حساس ترین دیدارهای روز سه شنبه خواهد بود. فرانسه بعد از باخت غیرمنتظره به لهستان بدنبال جبران آن شکست است و تیم ایران میخواهد نخستین برد خود را برابر این تیم کسب کند و در صدر جدول باقی بماند.

نتایج دیدارهای رسمی ایران با فرانسه از شروع تاکنون به قرار زیر است:

1970 (قهرمانی دنیا): ایران صفر - فرانسه 3

2004 (انتخابی المپیک): ایران صفر - فرانسه 3

2014 (قهرمانی دنیا): ایران یک - فرانسه 3

2014 (قهرمانی دنیا): ایران 2 - فرانسه 3

برنامه دیدارهای روز سه شنبه:

* استرالیا - کانادا، ساعت 5:40

* چین - ونزوئلا، ساعت 8:25

* ایران - فرانسه، ساعت 11:10

* لهستان - ژاپن، ساعت 14:50

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 489

به "ایران - فرانسه؛ نبردی برای طلسم شکنی، کار سخت شاگردان لوزانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران - فرانسه؛ نبردی برای طلسم شکنی، کار سخت شاگردان لوزانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید