مرکل: هوآوی در توسعه فناوری اینترنتی در آلمان می تواند فعالیت کند

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران به نقل از مجله اشپیگل، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در دیدار با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در توکیو با اشاره به مناقشاتی که درباره شرکت چینی هواوی پیش آمده، گفت: دستیابی هوآوی به فناوری برتر اینترنت و برخورداری از اینترنت G5 ستودنی است.

مرکل: هوآوی در توسعه فناوری اینترنتی در آلمان می تواند فعالیت کند

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: شرکت های چینی مانند هوآوی می توانند در آلمان فعالیت داشته باشند.

نخست وزیر ژاپن نیز در این دیدار با بیان اینکه ژاپن بدنبال قطع همکاری با هوآوی نیست، تاکید نمود: باید برای دستیابی به اطلاعات دقیق درخصوص فعالیت های اطلاعاتی هوآوی درباره آمریکا اقدامات لازم صورت پذیرد.

مرکل پس از این دیدار در سخنرانی خود در میان دانشجویان ژاپنی درباره همکاری های آینده آلمان و هوآوی گفت: زمان دقیق این همکاری را بزودی اعلام می کنیم.

لازم به ذکر است هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه کننده موبایل در دنیا محسوب می گردد، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و بعضی از کشورهای اروپایی استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 535

به "مرکل: هوآوی در توسعه فناوری اینترنتی در آلمان می تواند فعالیت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: هوآوی در توسعه فناوری اینترنتی در آلمان می تواند فعالیت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید