بررسی یک ادعای کذب درباره مذاکرات وین

به گزارش مجله ستاره، نورنیوز نوشت: رسانه های غربی در روزهای اخیر تلاش می نمایند با انتشار اخبار غیر واقعی، دو گزاره جعلی شامل ضرورت اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی ایران و طرح ضرب الاجل خودساخته را تثبیت نمایند و افکار عمومی را نسبت به شکل گیری شرایط اضطراری در مذاکرات شرطی نمایند.

بررسی یک ادعای کذب درباره مذاکرات وین

شب گذشته لورا روزن، خبرنگار آمریکایی به نقل از فردی که در نزدیکی محل اقامت سفیر ایران در وین ساکن است گفت: با توجه به تحرکات امنیتی بی سابقه در اطراف اقامتگاه سفیر ایران احتمالا در این دور از مذاکرات، مقام عالی رتبه ای از ایران در وین حاضر است.

پس از انتشار این خبر که اساسا غیر واقعی بود، خبر دیگری در فضای مجازی منتشر و به سرعت دست به دست شد، مبنی بر این که احتمالا محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران برای ارائه مشاوره تخصصی به تیم مذاکره نماینده به وین سفر خواهد کرد.

انتشار اخباری جهت دار از این دست که به نقل از منابع مجعول منتشر می شود ضمن آنکه غیر واقعی و کذب است اقدامی در جهت فضاسازی هدفمند به منظور اثرگذاری روانی بر مذاکرات تلقی می شود.

رسانه های غربی در روزهای اخیر تلاش می نمایند با انتشار اخبار غیر واقعی، دو گزاره جعلی شامل ضرورت اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی ایران و طرح ضرب الاجل خود ساخته را تثبیت نمایند و افکار عمومی را نسبت به شکل گیری شرایط اضطراری در مذاکرات شرطی نمایند.

تیم مذاکره نماینده ایران با اخذ دستورالعمل کاری دقیق و جامع و با اختیارات کافی از روز سه شنبه در وین حاضر شده و فرایند مذاکرات را بر اساس سیاست های مشخص شده با اولویت پیگیری گفتگوها در حوزه رفع تحریم های ظالمانه دنبال می کند.

در این میان، هرچند طرف آمریکایی بدلیل عدم انسجام هیئت حاکمه این کشور و فقدان اختیارات کافی، موجب کُند شدن فرایند مذاکرات شده است لیکن جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام نموده که دستیابی به توافق خوب را قربانی ضرب الاجل های بی مبنا نخواهد کرد.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1993

به "بررسی یک ادعای کذب درباره مذاکرات وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی یک ادعای کذب درباره مذاکرات وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید