برای بزرگداشت نیمه شعبان در مدرسه چه برنامه ای دارید؟

به گزارش مجله ستاره، صفحه منتسب به ریحانه برای بزرگداشت نیمه شعبان در مدارس برای معلمان برنامه ویژه ای طرح نموده است.

برای بزرگداشت نیمه شعبان در مدرسه چه برنامه ای دارید؟

به گزارش خبرنگاراگر معلم، مدیر و یا مسئول فرهنگی مدرسه ای باشید، حتما این روزها درگیر برنامه ریزی برای جشن نیمه شعبان مدرسه هستید. برگزاری جشن، ایده تربیتی بسیار خوبی است چرا که پیوند بچه ها با اهل بیت به وسیله شادی و سرور پیوند ماندگار و عمیقی خواهد بود. اما چه نکاتی را به عنوان یک مربی پرورشی یا معلم و مدیر مدرسه می توانیم برای یک جشن شاد در نظر بگیریم؟

به دانش آموزان مسئولیت بدهید

ما وقتی در برگزاری کاری مشارکت داریم، از نظر ذهنی پیوند بهتری با موضوع برقرار می کنیم. لذا سعی کنید که از اکثر دانش آموزان و نه فقط تعدادی داوطلب همیشگی بهره بگیرید. بعضی ایده ها هم می توانند به شکل حداکثری دانش آموزان را درگیر نمایند، مثلا برگزاری نمایشگاهی که مبتنی بر فراخوان قبلی از آثار مختلف مرتبط با موضوع انتظار، صلح، عدالت و غیره باشد.

نشان بدهید جشن متفاوتی در راه است

بگذارید دانش آموز حس کند که این جشن و برگزاری آن برای شما از بقیه برنامه های مدرسه مهم تر است. به عنوان مثال می توانید از کارت دعوت خلاقانه برای دعوت بچه ها به جشن و یا گذاشتن یک برنامه برای شنیدن ایده های دانش آموزان، بهره ببرید. همینطور گذاشتن تقویم های روزشمار روی تخته اعلانات مدرسه تا روز نیمه شعبان و یا انجام یک پذیرایی متفاوت برای بچه ها، هم می تواند در ذهن بچه ها متفاوت بودن این جشن را تداعی کند.

از امکانات مدرسه بهر ه مثبت ببرید

مثلا اگر در مدرسه ویدیو پروژکتور دارید، می توانید از عکسهای مختلف انتزاعی(متناسب با سن بچه ها) به شکل مسابقه ای برای بهترین توصیف در لحظه بهره بگیرید و یا از دیواری در مدرسه برای رنگ شدن توسط بچه ها، نقاشی و یا نوشتن احساس شان به امام زمان علیه السلام بهره ببرید.

از ایجاد هیجان غافل نشوید

اگر فضای حرکت زیاد ندارید، می توانید از مسابقه هایی که احتیاج به فضای زیادی ندارند ولی در عین حال سرعت در آنها موثر است، یاری بگیرید. مشاعره شعرهای مذهبی، مسابقه لب خوانی مولودی های مذهبی، پانتومیم و یا دادن زمان برای بداهه گویی و یا ادامه دادن قصه های انتخابی شما، از مجموعه مسابقات عملکردی بدون تحرک اما هیجان انگیز است.

به ماندگاری اثر جشن فکر کنید

برای تداوم داشتن و ماندگار شدن خاطره مثبت در ذهن بچه ها فکری کنید. گاهی داشتن یک عکس یادگاری دسته جمعی که در روز جشن گرفته شده و یا دریافت یک هدیه کوچک مثل گلدان، خاطره یک روز خوب را تا مدتها زنده نگاه می دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 183

به "برای بزرگداشت نیمه شعبان در مدرسه چه برنامه ای دارید؟" امتیاز دهید

5 کاربر به "برای بزرگداشت نیمه شعبان در مدرسه چه برنامه ای دارید؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای بزرگداشت نیمه شعبان در مدرسه چه برنامه ای دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید