بدقولی روسیه تکرار شد

به گزارش مجله ستاره، روسیه در ماه میلادی گذشته فراوری نفت خود را به 11.23 میلیون بشکه در روز در مقایسه با 11.25 میلیون بشکه در روز در سپتامبر کاهش داد اما همچنان نتوانست به تعهداتش تحت پیمان اوپک پلاس به طور کامل عمل کند.

بدقولی روسیه تکرار شد

به گزارش خبرنگاران، اوپک، روسیه و سایر فراوریکنندگان که به گروه اوپک پلاس معروف هستند از ژانویه پیمانی برای محدودیت عرضه به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز را به اجرا گذاشتند.

طبق محاسبات رویترز، روسیه تحت این پیمان باید حدود 11.17 تا 11.18 میلیون بشکه در روز نفت فراوری کند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اواخر روز شنبه گفت که کشورش ماه میلادی گذشته فراوری خود را 228 هزار بشکه در روز نسبت به سطح فراوری اکتبر سال 2018 که مبنای توافق فعلی است، کاهش داده است. با این حال این رقم کمتر از 228 هزار بشکه در روز است که روسیه قرار بود تحت پیمان اوپک پلاس، کاهش دهد.

با این همه نواک گفت که تا انتها اکتبر کاهش فراوری روسیه به 298 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

شرکت روس نفت که بزرگترین فراوریکننده نفت روسیه بوده و بزرگترین سهم را در محدودیت عرضه این کشور داشته است، فراوری خود را نسبت به سپتامبر تقریبا یک درصد کاهش داد. فراوری گازپروم نفت که سریعترین نرخ رشد فراوری را در روسیه دارد، ماه میلادی گذشته 2.5 درصد کاهش پیدا کرد.

صادرات خط لوله نفت روسیه در اکتبر به 4.88 میلیون بشکه در روز در مقایسه با 4.623 میلیون بشکه در روز در سپتامبر رسید.

فراوری نفت روسیه پس از بحران آلودگی نفت در خط لوله دروژبا که شبکه صادراتی این کشور بود و در اواخر آوریل روی داد، در حال بهبود بوده است.

فراوری نفت اوپک در اکتبر در پی بهبود سریع فراوری نفت عربستان سعودی پس از حمله به تاسیسات نفتی این کشور که افت فراوری اکوادور را جبران کرد، از سپتامبر که پایین ترین رکورد در هشت سال اخیر بود، بالاتر رفت.

بر اساس گزارش رویترز، پیمان نفتی اوپک پلاس تا مارس سال 2020 اجرا خواهد شد و این فراوریکنندگان در نشست رسمی که روزهای پنجم و ششم دسامبر در وین برگزار می گردد، درباره سیاست فراوری خود در سال آینده به گفت و گو خواهند پرداخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 552

به "بدقولی روسیه تکرار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدقولی روسیه تکرار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید