ایران و روسیه به همکاری های 20 و 50 ساله می اندیشند، دولت بایدن قدرت دریافت تصمیم های عظیم را ندارد خبرنگاران

به گزارش مجله ستاره، محمدباقر قالیباف با تاکید بر این که هدف از سفر به روسیه ارتقای سطح روابط موجود به سطح راهبردی است، گفت: لازمه این سطح از همکاری ها توسعه روابط دو جانبه در همه سطوح است و ما به افق همکاری 20 ساله و 50 ساله می اندیشیم.

ایران و روسیه به همکاری های 20 و 50 ساله می اندیشند، دولت بایدن قدرت دریافت تصمیم های عظیم را ندارد خبرنگاران

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سومین و آخرین روز سفر خود به روسیه در تبادل نظر با شبکه روسیه 24 با رضایت بخش توصیف کردن همکار های تهران و مسکو در حوزه های امنیتی و سیاسی، سطح تعاملات مالی و تجاری دو کشور مناسب نیز و هدف ما از این سفر ارتقای سطح رابطه موجود به سطح راهبردی است.

وی با اشاره به تقدیم پیغام رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت روسیه و اهمیت این پیغام تاکید نمود: تغییرات در هیات حاکمه آمریکا عنصر تغییر دهنده ای در رابطه تهران و مسکو نیست بلکه این سابقه همکاری مثبت در سوریه، در مجامع بین المللی مانند شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس و همکاری مالی در قالب اتحادیه مالی اوراسیا را به سطح بالاتر یعنی سطح راهبردی ارتقا دهیم.

قالیباف با بیان این که در این مرحله حساس از نظم جهانی، همکاری ایران و روسیه در سطوح راهبردی باعث ارتقای صندلی هر دو کشور خواهد بود اضافه نمود: همکاری های راهبردی ایران و روسیه از تحولات سوریه شروع شده است که منجر حذف تروریسم از این منطقه شد و این همکاری ها در دیگر حوزه ها قابلیت توسعه دارد.

وی تاکید نمود: لازمه این همکاری ها توسعه روابط دو جانبه در همه سطوح است که مجلس های دو کشور می توانند نقش موثری در آن بازی نمایند. ما به افق همکاری 20 ساله و 50 ساله می اندیشیم. ایران و روسیه می توانند در حوزه های مختلف تکمیل نماینده یکدیگر باشند.

قالیباف درباره سرنوشت برجام این که چه برداشتی از سیگنال های دولت جدید آمریکا دارد، گفت: از مواضع رسمی دولت بایدن سیگنال های متفاوتی به ما رسیده است هرچند هیچ سیاست جدیدی از سمت آن ها ندیدیم، ولی ظاهرا در دولت بایدن قدرت تصمیم گیری های عظیم وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بایدن برای انجام تعهدات خود پیش شرط معین کرد، اما دولت آمریکا حقی ندارد که برای انجام تعهداتی که چند سال است انجام نداده است، پیش شرط معین کند. آن ها بوده اند که از برجام خارج شده و به اقتصاد ایران خسارت وارد نموده اند؛ بنابراین آن ها بدون هیچ پیش شرطی باید ابتدا تعهدات خود را عمل نمایند و ما باید به صورت ملموس نتایج برطرف تحریم ها را ببینیم و سپس تعهدات خود را اجرا کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1511

به "ایران و روسیه به همکاری های 20 و 50 ساله می اندیشند، دولت بایدن قدرت دریافت تصمیم های عظیم را ندارد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و روسیه به همکاری های 20 و 50 ساله می اندیشند، دولت بایدن قدرت دریافت تصمیم های عظیم را ندارد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید