افزایش 38 درصدی قیمت پنیر

به گزارش مجله ستاره، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش 38 درصدی قیمت پنیر اطلاع داد و گفت که در بازار سویا گران فروشی 200 درصدی نسبت به سال گذشته و سودجویی در حال وقوع است .

افزایش 38 درصدی قیمت پنیر

قاسمعلی حسنی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه حدود 25 میلیون خانوار صبحانه پنیر مصرف می نمایند، اظهار کرد: قیمت پنیر 400 گرمی 14 هزار و 500 تومان بود، اما اخیراً قیمت 20 هزار تومانی روی آن درج شده است؛ یعنی 38 درصد افزایش قیمت. بعلاوه قیمت هر کیلو پنیر بدون بسته بندی هم به 50 هزار تومان رسیده است.

به گفته وی، دامداران افزایش قیمت نهاده های دامی علوفه و غیره را علت افزایش قیمت پنیر اسم نموده اند و بعلاوه طبق گفته خودشان با مجوز سازمان حمایت قیمت پنیر را افزایش داده اند.

اخیرا سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی هم اعلام نموده بود که شیر و لبنیات از قیمت گذاری دستوری خارج شده و از افزایش حدود 20 درصدی قیمت محصولات لبنی اطلاع داده بود.

سودجویی در بازار سویا

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی در ادامه از افزایش 200 درصدی قیمت سویا اطلاع داد و توضیح داد: در بازار سویا گران فروشی 200 درصدی نسبت به سال گذشته و سودجویی در حال وقوع است .

به گفته وی قیمت دولتی هر کیلو سویا در حال حاضر 6800 تومان است، اما در بازار به قیمت 22 هزار تومان خرید و فروش می گردد. این در حالی است که سویا به علت مقرون به صرفه تر بودن نسبت به گوشت، در برنامه غذایی اقشار مختلف جایگزین گوشت شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1777

به "افزایش 38 درصدی قیمت پنیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 38 درصدی قیمت پنیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید