افزایش نگران کننده کرونایی ها در کهگیلویه و بویراحمد، مراجعه مبتلایان به کرونا در روزهای اول

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: پرسنل و کادر بهداشت و درمان خسته شده اند و از مردم انتظار دارند که همکاری و مشارکت بیش از پیش داشته باشند تا بتوانیم این بیماری ویروسی را شکست دهیم.

افزایش نگران کننده کرونایی ها در کهگیلویه و بویراحمد، مراجعه مبتلایان به کرونا در روزهای اول

دکتر سعید جاودان سیرت عصر روز چهارشنبه 16 مهرماه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان اضافه نمود: شب گذشته تا 12 شب 158 نفر بیماری بستری داشتیم که این تعداد تا به صبح امروز به 162 نفر رسید در حالی که در روزهای قبل تعداد به حدود 113 نفر می رسید که این موضوع و افزایش ها نگران نماینده است.

وی توضیح داد: نکته مهم این است که، افرادی که به بیماری مبتلا شده اند زمانی به بیمارستان مراجعه می نمایند که ریه های آن ها کاملا پوشیده از ویروس است و عملا کاری از دست ما و همکاران بر نمی آید.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج اظهار کرد: ویروس به گونه ای عمل می نماید که تاثیر خود را به دو حالت التهابی و بیولوژیک می گذارد اگر بیمار در حالت های التهابی به ما مراجعه کند می توانیم جلوی گسترش ویروس را بگیریم اما در حالت بیولوژیک این کار آسان نیست و در واقع بیشتر مرگ هایی که در بیمارستان اتفاق می افتد ناشی از این همین موضوع می باشد.

جاودان سیرت تاکید نمود: سن افرادی که بر اثر بیماری کرونا فوت می نمایند پایین آمده و شاید کم توجهی، کم دقتی و سهل انگاری ها به بیماری علت این تغییر سن باشد.

وی اعلام کرد: با این شرایط بیماری کرونا، شیوع بیماری آنفلوآنزا می تواند مسائل بیشتری به وجود آورد که با شناسایی اپیدمیولوژیک بیماری در سطح استان می توان از قبل تمهیدات لازم را در نظر گرفت که با به وجود آمدن مشکل بتوان جلوی آن را گرفت.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج توضیح داد: در اسفندماه هیچ گونه مرگ و میر ناشی از کرونا در استان نداشتیم که علت آن همکاری بیشتر مردم، رعایت پروتکل های بهداشتی و حساسیت بیشتر آن ها بوده است.

جاودان سیرت اظهار کرد: فوت ناشی از کرونا در استان طی فروردین ماه 18 مورد، اردیبهشت 2 مورد و خرداد ماه نیز 2 مورد بوده است.

وی ادامه داد: از تیرماه به بعد بیش از حد معمول مرگ و میر و مبتلا به کرونا در استان داشته ایم که این شرایط نگران نماینده است.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج با اشاره به اینکه طی شهریور ماه بیشترین مرگ و میر و مبتلایان به کرونا را در سطح استان داشته ایم، تاکید نمود: در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و ماسک نزدن مردم شرایط کرونایی استان بدتر خواهد شد.

جاودان سیرت اعلام کرد: چرخه انتقال بیماری کروناویروس به وسیله سرفه، عطسه، تماس با سطح و دست دادن می باشد.

وی توضیح داد: پرسنل و کادر بهداشت و درمان خسته شده اند و از مردم انتظار دارند که همکاری و مشارکت بیش از پیش داشته باشند تا بتوانیم این بیماری ویروسی را شکست دهیم.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج اظهار کرد: متاسفانه مبتلایان بستری در بیمارستان و مراجعه نمایندگان بیمارستان شهید جلیل یاسوج خانوادگی شده اند یعنی در یک خانواده چند نفر مبتلا به کرونا شده اند به طور مثال بیماری داریم که همه اعضای خانواده اش را درگیر کرونا نموده است.

به گزارش خبرنگاران، جاودان سیرت با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد عادی شدن بیماری کرونا در سطح استان هستیم که این مساله یک زنگ خطر برای جامعه است، اعلام نمود: به سوی مردم دست دراز می کنیم که به صورت جدی پای کار بیایند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند چرا که در غیر این صورت شاهد یک فاجعه کرونایی در استان خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1239

به "افزایش نگران کننده کرونایی ها در کهگیلویه و بویراحمد، مراجعه مبتلایان به کرونا در روزهای اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نگران کننده کرونایی ها در کهگیلویه و بویراحمد، مراجعه مبتلایان به کرونا در روزهای اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید