آب این میوه شما را خنک می نماید!

به گزارش مجله ستاره، آب انبه به عنوان داروی خانگی برای گرمازدگی بسیار مفید است. در این مطلب آنالیز خواهیم کرد که چرا آب انبه می تواند یک درمان موثر در برابر گرمازدگی باشد.

آب این میوه شما را خنک می نماید!

گرمازدگی یک شرایط تهدید کننده زندگی است. خبرنگاران در این مطلب به خاصیت ضدگرمازدگی و خواص خنک کننده انبه می پردازد.

دمای بدن را کاهش می دهد

اولین علامت گرمازدگی افزایش دمای بدن است. انبه خام دارای اثرات تب بر است، به این معنی که می تواند به کاهش دمای بدن که ممکن است به علت گرمازدگی به بیش از 40 درجه سانتی گراد برسد، یاری کند. دمای بالای بدن بر مغز تاثیر می گذارد و باعث تشنج می گردد.

ضعف را درمان می نماید

گرما باعث از دست دادن آب و نمک بدن می گردد که به علت کم آبی بیش از حد منجر به ضعف می گردد؛ بنابراین، آب انبه می تواند به بدن یاری نموده و الکترولیت را متعادل کند، بنابراین ضعف را درمان می نماید.

بدن را خنک می نماید

برای بهره مندی از خواص ضدگرما زدگی و خنک کننده انبه می توان از آب آن استفاده کرد. آب انبه خام یک روش آسان و موثر برای غلبه بر گرما و خنک شدن بدن است.

پوست گرم و خشک را درمان می نماید

انبه خام غنی از ویتامین C و یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که به فراوری کلاژن یاری و از پوست در برابر آفتاب محافظت می نماید.

ضربان قلب را کاهش می دهد

گرمازدگی می تواند ضربان قلب شما را افزایش دهد. آب انبه خام سرشار از پتاسیم و منیزیم و یک آنتی اکسیدان منحصر به فرد به نام مانگیفرین است که می تواند به کاهش ضربان قلب و بهبود عملکرد آن یاری کند.

از گرفتگی عضلات جلوگیری می نماید

گرمای بیش از حد می تواند باعث انقباض غیر ارادی عضلات و منجر به گرفتگی پا در طول شب گردد. آب انبه خام دارای اثرات ضد اسپاسم است، به این معنی که می تواند به برطرف اسپاسم در آن عضلات یاری کند.

خستگی و سرگیجه را درمان می نماید

تعریق شدید و دمای بدن در گرما باعث خستگی و سرگیجه می گردد. آب انبه می تواند به خنک سازی بدن، آب رسانی به سلول های بدن و تامین انرژی یاری کند؛ بنابراین از ایجاد هرگونه عارضه در این علائم جلوگیری می نماید.

تشنگی بیش از حد را محدود می نماید

گرمازدگی می تواند تشنگی را به علت از دست دادن بیش از حد آب از بدن افزایش دهد. آب انبه خام نه تنها بدن را آبرسانی می نماید، بلکه منیزیم و پتاسیم موجود در آب به تعادل بدن و سلامت آن یاری می نماید.

سردرد را کاهش می دهد

دمای بالای بدن می تواند باعث سردرد گردد. نوشیدن آب انبه یا مالیدن تفاله خام انبه روی سر با کاهش دمای بدن به کاهش سردرد یاری می نماید.

باعث صرفه جویی در انرژی می گردد

برترین منبع برای تامین انرژی فوری برای شما در طول گرما و جلوگیری از کمبود آب، آب انبه خام است. وجود یون های سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیت ها در آب انبه، انرژی زیادی را تامین و سلول ها را هیدراته می نماید.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب پای مرغ، محافظی قوی در برابر بیماری ها را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2081

به "آب این میوه شما را خنک می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب این میوه شما را خنک می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید