افزایش روزافزون بدهی خودروسازان به قطعه سازان

به گزارش مجله ستاره، با وجود افزایش روزافزون بدهی خودروسازان به قطعه سازان همچنان وام خودروسازان پرداخت نشده است.

افزایش روزافزون بدهی خودروسازان به قطعه سازان

به گزارش خبرنگاران به نقل از اقتصادآنلاین، امیرحسین جلالی درباره وام 5000 میلیارد تومانی که طبق مصوبه شورای پول و اعتبار قرار بود به خودروسازان در نیمه دوم بهمن پرداخت گردد، اظهار کرد: این وام هنوز پرداخت نشده و در این راستا انجمن صنایع همگن سازان به استاندار تهران نیز نامه پیگیری فرستاده ولی فعلا جوابی دریافت نکرده ایم.

وی درباره علت تاخیر پرداخت این تسهیلات شرح داد: به نظر می رسد بانک های عامل به خاطر صورت های اقتصادی خودروسازان و همچنین بدهی بانکی آن ها، مایل به پرداخت تسهیلات نیستند.

جلالی با تاکید بر ضرورت تسریع در معین تکلیف پرداخت این وام توضیح داد: با توجه به افزایش فراوری خودرو، مطالبات قطعه سازان از خودروسازان و نیز بدهی صنعت قطعه به شبکه تامین خودش روز به روز در حال افزایش است؛ بر این اساس طبق آخرین برآورد ما بدهی خودروسازان به صنعت قطعه به بیش از 23 هزار میلیارد تومان رسیده که حدود 70 درصد این مبلغ بدهی ما به تامین کنندگان خودمان است.

نایب رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی در خاتمه گفت: با توجه به شرایط نامناسب بانکی، ما امکان خرید اعتباری نداریم، از طرفی بسیاری از خریدهای ما به صورت نقدی و پیش پرداختی انجام می گردد؛ بنابراین با توجه به شرایط فعلی و کمبود نقدینگی دو صنعت، تاخیر در پرداخت این تسهیلات نتیجه خوبی به همراه ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 787

به "افزایش روزافزون بدهی خودروسازان به قطعه سازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش روزافزون بدهی خودروسازان به قطعه سازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید