اتفاق عجیب در بازار مسکن آمریکا ، قیمت مسکن در آمریکا 2 برابر شد

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران، صاحبان خانه شاهد افزایش سرسام آور قیمت مسکن در سه ماهه سوم در مقایسه با یک سال گذشته بودند. این بزرگترین افزایش سالانه قیمت مسکن در تاریخ شاخص قیمت خانه این آژانس بود و در بعضی بازارهای داغ، افزایش قیمت دو برابر بود.

اتفاق عجیب در بازار مسکن آمریکا ، قیمت مسکن در آمریکا 2 برابر شد

طبق آمار اداره سرشماری ایالات متحده، خانه های نو در ماه نوامبر به قیمت میانه 416900 دلار رسیدند که حدود 19 درصد بیشتر از یک سال پیش بود و یک رکورد نو دیگر ثبت شد.

به نقل از آژانس مالی مسکن فدرال، گروهی متشکل از 20 کارشناس ارشد مالی و مسکن که به وسیله انجمن ملی مشاوران املاک گرد هم آمده بودند، پیش بینی کردند که میانگین قیمت مسکن در سال آینده 5.7 درصد افزایش خواهد یافت.

طبق این گزارش، آهسته شدن رشد قیمت تا حدی نتیجه افزایش نرخ بهره به وسیله فدرال رزرو خواهد بود.

براساس این گزارش، افزایش قیمت مسکن سهم خریدارانی را که برای اولین بار خرید می نمایند به پایین ترین سطح تاریخی رساند.

افزایش 35 درصدی فروش خانه های فوق لوکس در آمریکا

آنگونه که ایسنا به نقل از بلومبرگ نوشته است بر اساس داده های گردآوری شده شرکت ارزیابی املاک و مستغلات میلر ساموئل، حداقل 40 ملک مسکونی به قیمت بیش از 50 میلیون دلار در ایالات متحده فروخته شده که باعث افزایش فروش حدود 35 درصدی نسبت به سال 2020 شده است و یک رکورد محسوب می گردد.

جاناتان میلر، رئیس و مدیر اجرایی شرکت می گوید: افزایش در این سطح بی سابقه است و ما هرگز چنین رشدی را ندیده ایم.

رونق بازار سهام، نرخ های بهره پایین و تاکید بر زندگی در خانه طی دوران همه گیری، قیمت خانه های لوکس در سراسر امریکا را افزایش داده است.

میلر گفت: یک نکته مهم در مسکن این است که هر چه نرخ ها کمتر باشد، قیمت ها بالاتر خواهد بود.

طبق داده های میلر ساموئل، هشت خانه گران قیمت این کشور، هر کدام به قیمت 100 میلیون دلار آمریکا یا بیشتر فروخته می شوند.

ارزش املاک و مستغلات نیویورک در لیست میلر حدود 931 میلیون دلار است، در حالی که ارزش املاک فلوریدا به حدود 941 میلیون دلار می رسد.

علت رشد قیمت مسکن در آمریکا

فارس نیز درخصوص علت رشد مسکن در آمریکا آورده است:

تیم تحلیل گر موسسه گلدمن ساکس تاکید می نماید که رشد قیمت مسکن حداقل در سال آینده هم ادامه خواهد داشت اما اینکه پس از آن قمیت متعادل می گردد یا نه هنوز معلوم نیست.

آنها گفتند: از همه مشکلاتی که به اقتصاد آمریکا مربوط می گردد، مشکل مسکن ادامه دار خواهد بود و همچنان در این کشور باقی خواهد ماند.

این تیم خاطرنشان کرد: هر چند ساخت و سازهایی از بهار در این کشور شروع شده، اما همچنان اندازه عرضه نسبت به زمان قبل از شیوع کرونا پایین تر است و منظره خوبی برای اصلاح سریع بین شکاف عرضه و تقاضا وجود ندارد.

بر اساس این گزاش، به خاطر ناترازی که بین عرضه و تقاضای مسکن وجود دارد، حتی بانک ها به این باور رسیده اند که افزایش قیمت مسکن ادامه می یابد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 2035

به "اتفاق عجیب در بازار مسکن آمریکا ، قیمت مسکن در آمریکا 2 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاق عجیب در بازار مسکن آمریکا ، قیمت مسکن در آمریکا 2 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید